Ferzan Özpetek filmlerinde bir anlatı mekanı: Mutfak
dc.contributor.advisor | Gündeş, Simten | |
dc.contributor.author | Bulanik, Sevil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:44Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664029 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada mimarlık ve sinema etkileşimi göz önüne alınarak, sinemada mutfak mekanının kullanımına değinilmiştir. Mutfak mekanının; beslenmenin yanısıra insanın vazgeçilmez temel değerlerini ortaya koyduğu düşüncesinden hareket edilmiştir. Sinema; algı yaratma konusunda en etkili sanatlardan biri olduğu için araç olarak seçilmiştir. Aynı zamanda kişi ve zaman kavramlarını kullanarak sunduğu mekanların, zengin bir kuramsal yaklaşıma imkan tanıması sebebi ile sinemada mutfak mekanının kullanımına ilişkin, göstergebilim ışığında çalışma genişletilmiştir. Görsel göstergebilimsel çözümlemeleri yapılmak üzere, sinema anlatılarında mekan dilini çok iyi kullanan ve mutfak mekanını anlatının ayrılmaz bir parçası haline getiren yönetmen Ferzan Özpetek'e ait; Cahil Periler (Le Fate Ignoranti), Karşı Pencere (La Finestra Di Fronte), Bir Ömür Yetmez (Saturno Contro) filmleri çalışma konusu olarak seçilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study focuses on the use of kitchen as a space in cinema, by taking into consideration the interactive relation between cinema and architecture. In this study, kitchen is considered as a space which symbolizes not only nutrition, but also core values in human life. Cinema, as one of the most effective arts in perception creation, is chosen as the instrument. By using the concepts of individual and time, the art of cinema presents spaces which embrace a rich theoretical approach; thus our study relies heavily on semiotic analysis of the utilization of the kitchen space in cinema. For this purpose, the films The Ignorant Fairies (Le Fate Ignoranti), Facing Windows (La Finestra Di Fronte), Saturn In Opposition (Saturno Contro) directed by Ferzan Özpetek who strongly uses the language of space and presents kitchen as an essential part of his narration, are analyzed through visual semiotic methods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Ferzan Özpetek filmlerinde bir anlatı mekanı: Mutfak | |
dc.title.alternative | A space of narration in Ferzan Özpetek films: Kitchen | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-18 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kitchen | |
dc.subject.ytm | Architecture | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Özpetek, Ferzan | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Spatial evaluation | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.identifier.yokid | 10092830 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 399749 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |