Show simple item record

dc.contributor.advisorGündeş, Simten
dc.contributor.authorBulanik, Sevil
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:44Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:44Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664029
dc.description.abstractBu çalışmada mimarlık ve sinema etkileşimi göz önüne alınarak, sinemada mutfak mekanının kullanımına değinilmiştir. Mutfak mekanının; beslenmenin yanısıra insanın vazgeçilmez temel değerlerini ortaya koyduğu düşüncesinden hareket edilmiştir. Sinema; algı yaratma konusunda en etkili sanatlardan biri olduğu için araç olarak seçilmiştir. Aynı zamanda kişi ve zaman kavramlarını kullanarak sunduğu mekanların, zengin bir kuramsal yaklaşıma imkan tanıması sebebi ile sinemada mutfak mekanının kullanımına ilişkin, göstergebilim ışığında çalışma genişletilmiştir. Görsel göstergebilimsel çözümlemeleri yapılmak üzere, sinema anlatılarında mekan dilini çok iyi kullanan ve mutfak mekanını anlatının ayrılmaz bir parçası haline getiren yönetmen Ferzan Özpetek'e ait; Cahil Periler (Le Fate Ignoranti), Karşı Pencere (La Finestra Di Fronte), Bir Ömür Yetmez (Saturno Contro) filmleri çalışma konusu olarak seçilmiştir.
dc.description.abstractThis study focuses on the use of kitchen as a space in cinema, by taking into consideration the interactive relation between cinema and architecture. In this study, kitchen is considered as a space which symbolizes not only nutrition, but also core values in human life. Cinema, as one of the most effective arts in perception creation, is chosen as the instrument. By using the concepts of individual and time, the art of cinema presents spaces which embrace a rich theoretical approach; thus our study relies heavily on semiotic analysis of the utilization of the kitchen space in cinema. For this purpose, the films The Ignorant Fairies (Le Fate Ignoranti), Facing Windows (La Finestra Di Fronte), Saturn In Opposition (Saturno Contro) directed by Ferzan Özpetek who strongly uses the language of space and presents kitchen as an essential part of his narration, are analyzed through visual semiotic methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleFerzan Özpetek filmlerinde bir anlatı mekanı: Mutfak
dc.title.alternativeA space of narration in Ferzan Özpetek films: Kitchen
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-18
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKitchen
dc.subject.ytmArchitecture
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmÖzpetek, Ferzan
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmSpatial evaluation
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmSemiotics
dc.identifier.yokid10092830
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399749
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess