Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorÖnel, Bahar
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:42Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664015
dc.description.abstractBu araştırma ileİstanbul iliKüçükçekmece ilçesinde bulunandört Anadolu İmam Hatip Lisesinde görev yapan öğretmenlerinmobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları,mobbingin çeşitli boyutlarda nasıl yoğunlaştığı ve maruz kaldıkları mobbingin tür ve sıklık algılarıöğretmenlerin kişisel özelliklerine göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Araştırma grubunu oluşturan153 öğretmenden alınan verilere göre öğretmenler değişen tür ve yoğunluklarda mobbingdavranışlarına maruz kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler en çok mobbinginsosyal ilişkilerden yalıtma boyutunaen az ise doğrudan sağlığa saldırıda boyutuna maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Genellikle yaşları büyük, tecrübeli ve görev yaptığı okuldaki hizmet süresi az olan ve genç, tecrübesiz öğretmenlerin bu davranışlara daha çok maruz kaldıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Mobbing,Lise,İmam Hatip Lisesi 
dc.description.abstractThis research was carried out in Religious Vocational High Schools in Küçükçekmece town in Istanbul to explore the frequency of the teachers' perception of exposure to mobbing, how their perception of exposure to mobbing increases in various dimensions of mobbing, and how the type and frequency perceptions of mobbing they are exposed to differs according to personal characteristics.According to the data collected from 153 teachers who form the research group, the teachers stated that they were exposed to mobbing attitudes in changing forms and density. The teachers emphasized that they were mainly exposed to mobbing in terms of revealing itself and inhibiting communication, and also indicated that they were the least exposed to mobbing in terms of direct attacks to health. It was mainly established that the senior and more experienced teachers and the young, unexperienceteachears who have a shorter terms of service in their schools were exposed to such attitudes. Keywords: Mobbing,HihgSchool,ReliousSchoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları (İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan Anadolu İmam Hatip Liselerinde bir tarama)
dc.title.alternativeTeachers of psychological violence (mobbing) perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmİmam hatip high schools
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmPsychological maltreatment
dc.identifier.yokid10097198
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429958
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess