Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Erhan
dc.contributor.authorÖnal Çavuşoğlu, Gerçek
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:41Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664002
dc.description.abstractGünümüzde kurumlar, çalışanlarının sürekli gelişimini destekleyecek bir öğrenme ve gelişim kültürü yaratmak; çalışanlar da öğrenme ve gelişim süreçlerinde daha aktif olarak bu kültüre katkı sağlama çabası içindeler. Tüm bu çabanın temelinde yatan mesele ise hem çalışan hem de kurum performansının geliştirilmesi ve böylelikle etkili bir kurumsal performans ortaya koyulması gayesidir. Öğrenme ve dolayısıyla gelişim, insanın hayatı boyunca sürdürebileceği bir eylemdir. Ancak öğrenmenin etkin ve etkili olması öğrenilenlerin kalıcılığı ve uygulanabilir olması ile mümkündür. Öğrenmeyi etkileyen faktörlere baktığımızda ise öğrenmenin kişisel boyutunun ön plana çıktığı görülmektedir. Öğrenmenin kişisel boyutu dolayısıyla rehberlik temelli öğrenme yöntemleri ile daha etkin ve kalıcı bir öğrenme gerçekleşebilmektedir. Ancak kurumların dinamik yapısı içinde; örgütün ve dış dünyanın dinamizmine ayak uydurabilecek en uygun rehberlik temelli öğrenme yöntemlerinin belirlenmesi ve bu yöntemlerin bir model çerçevesine oturtulup etkili bir şekilde uygulanması önemlidir. Bu çalışma, böyle yol gösterici bir modeli ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla performans, öğrenme ve gelişim, rehberlik temelli öğrenme ve gelişim konuları kapsamlı olarak kavramsal açıdan ele alınmış, sonrasında konuya ilişkin uzman ve uygulayıcı görüşleri de alınarak bir araştırma yapılmıştır. Tüm bu çalışma sonucunda elde edilen bilgiler ışığında da model önerisinde bulunulmuştur.
dc.description.abstractToday organizations create a learning and development culture in which continuous learning is encouraged for employees and employees are also in an effort to contribute to this culture. What underlies these efforts is to develop not only personal but also company performance, thus leading to an outstanding corporate performance. Learning and development is an action to be maintained throughout one's life. However, learning can be lasting to the extent that the content learned is practical. If we look at the factors affecting learning, personal dimension stands out among the others. Because of the personal dimension of learning, more effective and lasting learning can only be possible through guidance-based learning However, in the dynamic structure of institutions; it is important to effectively determine the most appropriate guidance based learning method that can keep pace with the dynamism of the organization and the outside world and to put these methods in a model framework. Therefore, performance, learning and development, guidance based learning and development issues are handled comprehensively and conceptually and views of experts and practitioners were asked for within the scope of this study. A model was suggested in the light of the information obtained through this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumlarda yüksek performans için rehberlik temelli öğrenme ve gelişim süreçleri ve bir model önerisi
dc.title.alternativeGuidance based learning and development processes for high performance in organization and a model suggestion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytm360 degree performance appraisal system
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmActive learning methods
dc.subject.ytmManager development
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.subject.ytmCognitive coaching
dc.subject.ytmElectronic mentoring
dc.subject.ytmPerformance development
dc.subject.ytmGuidance
dc.identifier.yokid10092593
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399748
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess