Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorGök, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:38Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:38Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663975
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resmi ve özel ilköğretim ve liselerde müdürlük yapan idarecilerin rehberlik servisi ve rehber öğretmenleri algılama düzeylerinin ölçülmesidir. Bu amaçla nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile bilgiler niteliksel olarak toplanmıştır. Betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur.Araştırmanın sonunda elde edilen bulgularda resmi ve özel okullarda görevli müdürler rehberlik servisinin okullarda olmasını istemekte ve kurumlarına katma değer katan iş yaptıklarını düşünmektedirler. Müdürler, rehber öğretmenlerin öğrencilerin akademik başarılarını artırmaları için gerekli bilgilendirme ve yönlendirme çalışmaları yaptıklarını, öğrencilerin yetenek ve ilgilerini açığa çıkartmaya yönelik envanterler uyguladıklarını, öğrencilerle yoğun bir şekilde bireysel görüşme yaptıklarını, okullarda mesleki tanıtımlar ve kariyer günlerinde çalışmalar yaptıklarını ve velileri ve eğitimin diğer paydaşlarını bilgilendirdiklerini düşünmektedirler. Ayrıca öğrencilerin ailevi, duygusal, sosyal ve akademik olarak tanınması işlemlerini de yaptıklarını ifade etmektedirler. Rehber öğretmenlerin üst eğitim olanakları hakkında yeterli bilgi aktarmadıklarını, ders seçimi çalışmalarında aktif rol almadıklarını ve burs olanakları ve sosyal yardım kuruluşları hakkında yeteri kadar bilgi vermediklerini ifade etmektedirler.Yapılan bu araştırma, birçok Öneriyi de beraberinde getirmiştir. Rehber öğretmenlerin yaptıkları planlamalarda ve çalışmalarda bilinirliğin ve okul çalışanları ile koordinasyonun artırılması, okul idaresi ile bilgi alış verişi içerisinde olması, yapması gereken eğitsel, bireysel ve mesleki çalışmaları aksatmadan zamanında yapması üzerinde durulmuştur.Ayrıca rehberlik hizmetlerinin kalitesinin artırılması amacıyla, sınıf rehber öğretmenlerle sürekli koordinasyon ve bilgi paylaşımının sağlanması gerektiği üzerinde durulmuştur.Anahtar kelimeler: Rehber Öğretmen, Koordinasyon, Rehberliğin Algılanması
dc.description.abstractThe objektivite of this study is to evaluate the perreption lovel of counselor teachers, counseling service, principals in private and official primary school and high school in this study information and half made interview forms from data gathering technigues. Were acquired qualitatively for this purpore. The findings analyzed descriptively were presented quantitatively.The principals in private and official schools ask counseling serviceto be inthe schools and think that they are useful for institutions.The principals think counselor teachers inform and direct students for their academic successes and apply some technigues to explore the students abilities and concerns.Interview vith students face to face besides their parents nad lastly inform the other people. Monetheless theyremork the counselor. Teachers study for them, as family emotional, social and academic. Be sides these the principals remork the counselor teachers dont give enough information about opper education opper tunities study Grant and public assistance.This research also brings a lot of suggestions, it was emphasized to enhance studies, coordinationand Exchange of information with school staff. It was highlighted to do duties in time and without delaying .Besides it was pointed out sharing of information with the clasroom teachers to boost the quality of counseling service.Keyword: counselor teachers, coordination, perceiving of counselingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin/servislerinin okul müdürleri tarafından algılanma düzeylerinin ölçülmesi
dc.title.alternativeEvaluation the perception levels of the guidance and psychological consultation services by principals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmGuidance services
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmCoordination
dc.identifier.yokid10129064
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447649
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess