Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaş, Mine
dc.contributor.authorSabanci, Pelin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:34Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663948
dc.description.abstractGünümüzde tüketiciler zamanlarının çoğunu internet ortamında geçirmekte ve bu doğrultuda internet üzerinden de satın alma ihtiyaçlarını gidermektedirler. Web 2.0 teknolojisinin interneti daha interaktif ve sosyal bir alan haline getirmesi, sosyal medya adı verilen medya sistemini oluşturmuştur. Bir trend haline gelen sosyal medyanın, pazarlamadaki rolü ve marka farkındalığı yaratmadaki etkisi kuruluşlar için önemli bir alan oluşturmaktadır. Bu çalışmada, markaların sosyal medya ve sosyal ağ ortamlarında yürüttükleri iletişimin tüketicilerin marka bağlılığı üzerindeki rolü araştırılmıştır. Araştırma, dünyanın ve Türkiye'nin yakından takip ettiği `Mavi` markasının Facebook sosyal ağ takipçileri üzerinden yapılmıştır. Araştırmada `Mavi`nin seçilmesinin sebebi ise 2015 yılında tüketiciler üzerinde yapılan İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği bölümünün sosyal medya ödüllerinde Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Marka olarak seçilmiş olmasıdır. Araştırma örneklemi ise Türkiye'den ve dünyadaki diğer ülkelerden `Mavi` Facebook sayfasını beğenen kişilerden oluşmaktadır.Anahtar Sözcükler : Sosyal Medya, İnternet, Marka, Bağlılık
dc.description.abstractToday consumers spend most of their time on the internet and in this respect they also purchase over the internet addresses the needs. Web 2.0 technology has become a more interactive and social area of the Internet, social media has created a media system called. Become a trend social media's role in the marketing and brand awareness is an important field for organizations in creating the effect. In this study, brands take on social media and social networking environments with consumers ' brand loyalty we investigated the role of communication. Research, one of the world's and Turkey's closely followed by `Mavi` brand is made through social networking Facebook followers. Research the reason for choosing `Mavi` in 2015, consumers made on İstanbul Technical University Management Engineering Department Uses social media awards was selected as Best Social Media Brand. Research sample is from Turkey and other countries in the world to `Mavi` Facebook likes people.Keywords : Social Media,Internet, Brand, Loyaltyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSosyal medyanın marka bağlılığı yaratılmasındaki rolü: Mavi Jeans örneği
dc.title.alternativeBrand loyalty creation in terms of social media role: Example of Mavi Jeans
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10107228
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447699
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess