Okul yöneticilerinin iç denetime ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver | |
dc.contributor.author | Büyüktaş, Şenol | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:32Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663933 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, okul yöneticilerinin iç denetime ilişkin görüşlerinindeğerlendirilmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma ile yapılan bu araştırmadaolgubilim deseni kullanılmıştır. Bu doğrultuda İstanbul ili Ümraniye İlçesi'nde okulmevcudu 1500'den fazla olan okullardaki yöneticiler ile yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılarak kaynak kişiler ile yüz yüze görüşme yapılmış, veriler ses kaydıyöntemi ile kayıt altına alınmıştır. Araştırmaya 24 okul yöneticisi gönüllü olarak katkısunmuştur. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Bulgular ışığında okul yöneticilerinin büyük kısmı denetimin rehberlik etme boyutunakaydığını, İstanbul şartlarından kaynaklı olarak maarif müfettişlerinin belli periyotlarlaokula gelemediğini, yapılması gereken denetimin okula dayalı denetim olmasıgerektiğini belirterek, iç denetim modelinin uygulanabileceğini fakat bunun için eğitimsisteminin biraz daha olgunlaşmasını ve iç denetim için gerekli yasal çerçeve ile pilotuygulamaların yapılması gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan kaynakkişilerin iç denetim modelinin uygulanmasının eğitim öğretim kalitesini arttıracağı, okuldenetimine katkı sunacağını belirterek iç denetim modelinin okullarda uygulanmasınıistedikleri sonucuna ulaşılabilir.Anahtar Kelimeler: Denetim, Yönetici, İç Denetim | |
dc.description.abstract | This research aims to evaluate school administrators'' perceptions regardinginternal audit. This research made with the qualitative research model, thephenomenology description is used. According to that aim, face-to-face interviews withsemi-structured interview form were conducted and data was registered via the voicerecording method with the administrators of schools which their population size weremore than thousand five hundrand children and located in the Ümraniye District ofIstanbul province. 24 school administrators contributed voluntarily to the survey. Thedata obtained in the study were analyzed by content analysis method. In the light offorgoing, the majority of school administrators have mentioned that the great part of theaudit is done as guidance, the inspectors cannot visit the schools periodically as a resultof İstanbul conditions, the audit should be made school-based. They also definedinternal audit can be applied but to realize this our education system should be maturedand legal framework and pilot applications should be done first. The participants whoparticipated in the study can reach the conclusion that the internal audit model wouldlike to implement in the shools by stating that the implemenlation of the internal auditmodel will contribute to the school audit, which will increase the quality of educationand training.Key Words: Administrator, Audit, İnternal Audit | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin iç denetime ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinions of the school administrators on i̇nternal audit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Internal control and internal audit | |
dc.identifier.yokid | 10133265 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470174 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |