Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorÖzkan Aksar, İlknur
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:29Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:29Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663910
dc.description.abstractİstanbul'un Maltepe ilçesinde bulunan 15 özel okulda (ilkokul ve ortaokul) görev yapmakta olan okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş güvencesi ve memnuniyetine ilişkin görüşlerinin saptanması amacıyla 2015-2016 öğretim yılında okuldaki öğretmen ve yöneticilerden oluşan 338 kişiden 271'i üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Bu amaçla iki ölçek uygulanmıştır.Bu çalışmada iş güvencesi endeksi ve iş memnuniyeti anketi ile kişisel bilgiler formu kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır; birinci bölümde kişisel bilgilere ikinci bölümde iş memnuniyeti ve iş güvencesi ifadelerine yer verilmiştir. Okuldaki öğretmen ve yöneticilerin iş memnuniyeti hakkındaki görüşleri iyi düzeyde iken iş güvencesi hakkındaki görüşleri orta düzeyde bulunmuştur. Öğretmen ve yöneticilerin demografik özelliklerinin (cinsiyet, medeni durum, eşin çalışma durumu, çocuğu olma durumu, eğitim durumu, görev, okulda geçen toplam çalışma süresi ve son işyerinden ayrılma nedeni) değerlendirmelerde iş memnuniyeti ve güvencesi ölçeğinin alt boyutu olan çalışanların birlikte çalıştıkları meslektaşlarıyla olan ilişkilerinde çocuğu olma durumu değişkeninin, çalışanların iş güvencesi hakkındaki görüşlerinde çocuğa sahip olma durumu ve okulda geçen toplam çalışma süresi değişkenlerine, çalıştığı kurumdaki geleceği ile ilgili görüşlerinde çocuğu olma durumu değişkeninin kayda değer bir etkisi olmuştur. Anahtar Sözcükler: İş memnuniyeti, İş güvencesi, Eğitim,  
dc.description.abstract(THE OPINIONS RELATING TO THE JOB SECURITY OF THE ADMINISTRATORS AND TEACHERS EMPLOYED BY PRIVATE PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS)The research on the job security and job satisfaction of the administrators and teachers employed by 15 private schools in the Maltepe region of Istanbul was conducted in finding out the opinions of those persons. The work is done by way of applying the questionaire to the 271 administators and teachers out of 338 during the academic year of 2015-2016. To do so, two criteria was implemented.The job security index, the questionaire on job satisfaction and the form on personel information were gathered in the work. The questionaire consists of two parts, namely: personel information; and job security and job satisfaction.The research finds out that while the opinions of the administrators and teachers on the job satisfaction are good, the opinions of the administrators and teachers on the job security are in the middle, that is to say that, neither good nor bad. The demograpfic features of the administrators and teachers (such as sex, married or not, the situation of husband or wife employed or not, having child or not, education, total working period in the school and the reason to leave the last job) have been reasonably effective on the job security and job satisfaction. Key Words: Job satisfaction, job security, education en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ilkokul ve ortaokullarda görevli yönetici ve öğretmenlerin iş güvencesi ve iş memnuniyetine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions relating to the job security of the administrators and teachers employed by private primary and secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob security
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10128911
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447653
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess