Show simple item record

dc.contributor.advisorArcan, Kuntay
dc.contributor.authorHacioğlu Sari, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:28Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663904
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini uygun örneklem yöntemiyle seçilen hazırlık ve birinci sınıfa devam eden, 233 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği, Üniversite Yaşam Ölçeği ve Öz-Duyarlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerini analizinde SPSS paket programı kullanılmış olup; analizler için Bağımsız t testi ve Pearson Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öz duyarlık ile sosyal kaygı belirtileri arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu ortaya konmuştur. Öz duyarlık ile üniversite yaşamına uyum arasında ise pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Sosyal kaygı ile üniversiteye yaşamına uyum arasında negatif yönlü anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları ilgili yazındaki araştırma bulguları ışığında tartışılmıştır. Anahtar Sözcükler: Öz Duyarlık, Sosyal Kaygı, Üniversiteye Uyum
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relationship between self compassion, social anxiety symptoms and adjustment for university life among university students.This study was conducted with 233 prepatory year students and freshmen. Sample was selected by convenience sampling method. The data were collected using Personal Information Form, Liebowitz Social Anxiety Scale, College Life Scale and Self Compassion Scale.The data was analyzed with SPSS 22.0, statistical software package. Independent samples t test and Pearson Correlation Analysis were used to analyze the data. Results of this study revealed significant negative relationship between self compassion and social anxiety symptoms; and significant positive relationship between self compassion and university life adjustment. The results also indicated another significant negative relationship between social anxiety and university life adjustment. The findings of the current study were discussed in the light of the revelant literature.Key Words: Self Compassion, Social Anxiety, Adjustment to University.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeRelationship between self compassion, social anxiety symptoms and adjustment for university life among university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-24
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmSchool adjustment
dc.subject.ytmSchool life
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSelf compassion
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.identifier.yokid10128521
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447664
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess