Show simple item record

dc.contributor.advisorEyüboğlu, Ezgi
dc.contributor.authorYilmaz, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:27Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663898
dc.description.abstractMobil pazarlama ve pazarlama etiği kavramları, Türkiye'de son yıllarda ele alınmakta ve literatürde bu konularda çalışma bulunmasına rağmen mobil pazarlama etiği konusunda son derece az sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu çalışmada öncelikle etik açıdan tartışmalara neden olan mobil pazarlama faaliyetleri incelenmiş ve Türkiye'deki pazarlama uygulamalarının etik ilkelere uygun olup olmadığını, eğer varsa etik ilkelere uygun olmayan uygulamaların yoğunluğunun tespit edilmesini ve mobil pazarlama profesyonellerinin mobil pazarlama uygulamalarına bakış açılarının tüketici bakış açısıyla karşılaştırılmasını amaçlayan bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına mobil pazarlama sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda çalışan pazarlama profesyonelleriyle yapılan derinlemesine görüşmeler ve farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerden oluşturulan odak grup görüşmelerinin analiz edilmesi sonucunda ulaşılmıştır. Araştırma bulguları mobil pazarlama faaliyetlerinin pazarlama profesyonelleri açısından pazarlama etiğine uygun bulunduğunu, tüketici açısından ise etik ilkelere uygun olmadığını düşündüklerini göstermiştir.
dc.description.abstract`Mobile marketing` and `the ethics of marketing` terms are being studied seperately in Turkey in recent years. However, there are really few studies on `the ethics of mobile marketing` which combines and covers both areas. In this work, mobile marketing activities those cause ethical debate are analysed and present the result of a research to determine ethical and unethical marketing activities from consumers' point of view. The results of this research is a outcome of detailed interviews with marketing professionals who work in mobile marketing sector and focus groups which include consumers from various demographic segments. The results of the research shows that mobile marketing activities are not considered ethical enough, although the marketing professionals think the opposite way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil pazarlama uygulamalarının pazarlama etiği açısından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10128307
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470222
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess