Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorGüldiken, Sema
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:25Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:25Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663880
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resmi ortaokulların stratejik planlarındaki SWOT analizlerine ilişkin müdür ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek, bu görüşlerin biri biriyle ne kadar örtüştüğünü saptamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan resmi ortaokulların müdür ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma, 10 ortaokul müdürü ile aynı okuldan ikişer öğretmen olmak üzere toplam 20 öğretmenin katkılarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına bakıldığında ortaokulların müdür ve öğretmenleri, kendi okullarının stratejik planlarında yer alan SWOT analizlerine ait yeterince bilgi ve malumata sahip olmadıkları gibi, okullarının SWOT analizlerine ilişkin görüşlerinin de biri biriyle çok fazla örtüşmediği görülmektedir.Anahtar sözcükler: Stratejik Plan, SWOT Analizi, Nitel Araştırma Yöntemi, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Tekniği, Müdür, Öğretmen.
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the opinnions of managers and teachers for he SWOT analyses in the strategic plans of the state secondary schools and to determine to what extend these opinions correspond to each other. In this study, semi-structured interview tecnique has been used among the qualitative reseach methods. The participants of the study are managers and eachers of state secondary schools in Pendik, İstanbul. The research was conducted with the participions of 10 secondary school managers and 20 secondary school teachers in total as 2 teachers from each school.In the findings of the study, the managers and teachers of secondary school don't have sufficient information on the SWOT analyses in the strategic plans of their schools and the opinions of them for the SWOT analyses of their schools don't correspond to each other too muchKey Words: Strategic Plan, SWOT Analysis, Qualitative Research Method, Semi-Structured Interview Technique, Manager, Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokulların stratejik planlarındaki SWOT analizlerine ilişkin müdür ve öğretmenlerin görüşleri.
dc.title.alternativeThe ideas of the secondary school teachers and managers about the SWOT analyses of the strategic plans
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmSwot analysis
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmQualitative research
dc.identifier.yokid10106345
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429965
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess