Girişimci üniversiteler ve Türkiye`de girişimcilik eğitimi
dc.contributor.advisor | Gürdoğan, Nazif | |
dc.contributor.author | Özdemir, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:24Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663874 | |
dc.description.abstract | Planlı eğitimin son basamağı olan üniversiteler tarih boyunca farklı açılardan evirilerek bulundukları çağa ayak uydurmaya çalışmışlardır. Günümüzde üniversitelerin tarihi üç bölümde incelenmektedir: Ortaçağ Üniversiteleri olarak adlandırılan I. Nesil Üniversiteler, Humboldt Üniversitesi olarak adlandırılan İkinci Nesil Üniversiteler ve Modern Üniversiteler olarak adlandırılan III. Nesil Üniversiteler. III. Nesil Üniversitelerin en büyük özelliği girişimci olmalarıdır. Günümüzde girişimcilik, ekonomik ve toplumsal kalkınmanın anahtarı olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle girişimcilik kafa yapısına ve becerilerine sahip bireyler yetiştirmek ve girişimciliği yaygınlaştırmak son derece önemlidir. Girişimciliğin yaygınlaştırılmasını sağlamak için atılabilecek adımlardan biri girişimcilik eğitiminin yaygınlaştırılmasıdır. Bugün girişimcilik eğitimi hem örgün hem de yaygın eğitim kapsamında verilmekte ve bu alanda gün geçtikçe daha fazla kişiye erişilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye'de üniversitelerde verilmekte olan girişimcilik eğitimi altı alt boyut açısından ayrıntılı olarak incelenmiş ve üniversitelerimizde verilmekte olan girişimcilik eğitiminin bir profili çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma grubunu oluşturan 93 üniversiteden alınan verilerden, Türkiye'deki üniversitelerde girişimcilik eğitimine verilen önemin son yıllarda arttığı ve girişimcilik eğitiminin yaygınlaşmaya başladığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca girişimcilik eğitiminin alt boyutları arasında en önemli boyut olarak kabul edilen strateji boyutuna gereken önemin verildiği ve girişimci bir üniversite olup girişimcilik eğitimi verme amacının üniversitelerin stratejilerinde yer bulduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Girişimcilik, Girişimcilik Eğitimi, Girişimci Üniversiteler. | |
dc.description.abstract | Universities, which are the last stages of planned education, have evolved through history to adapt to the era which they are in. Today, the history of universities are studied in three categories: Medieval Universities, which are also called 'the First Generation Universities', Humboldt University, which is also called 'the Second Generation University' and modern universities, which are also called 'the Third Generation Universities'. The most important characteristics of modern universities are that they are entrepreneurial universities. Entrepreneurship is thought to be the key to economic and social development. That is why it is so important to popularize it and to educate people for an entrepreneurial mindset and associated skills with an eye to increasing the general social welfare. The fact that the importance of this has been realized has made it possible to take sound steps to popularize entrepreneurship education. Today, entrepreneurship education is provided within the framework of both formal and non-formal education, and more and more people are reached each day. In this study, entrepreneurship education offered in Turkish universities is explored in detail with respect to six dimensions and a profile of entrepreneurial education in the universities is given. Besides, according to the data obtained from 93 universities, the importance given to the entrepreneurship education has increased in recent years and entrepreneurship education has been widespread. In addition, it was found that the strategy dimension which has been taken as the most important among the sub-dimensions of entrepreneurship education has been valued and the purposes of being an entrepreneurial university and giving entrepreneurship education are included in the strategies of entrepreneurial universities.Key words: Entrepreneurship, Entrepreneurship Education, Entrepreneurial Universities | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Girişimci üniversiteler ve Türkiye`de girişimcilik eğitimi | |
dc.title.alternative | Entrepreneurial universities and entrepreneurship education in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship education | |
dc.identifier.yokid | 10104185 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429969 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |