Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorTektaş, Caner
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663868
dc.description.abstractBu araştırma ile İstanbul ili Anadolu Yakasında bulunan ondört ilçedeki yetmiş üç Resmi Anadolu Liselerinde görev yapan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları mobbingin çeşitli boyutlarında nasıl yoğunlaştığı ve maruz kaldıkları mobbingin tür ve sıklık algıları kişisel özelliklerine göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Araştırma grubunu oluşturan 370 öğretmenden alınan verilere göre öğretmenler değişen tür ve yoğunluklarda mobbing davranışlarına maruz kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler en çok mobbingin kendini gösterme ve iletişimi engelleme boyutuna en az ise doğrudan sağlığa saldırıda boyutuna maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Genellikle 22-40 yaş aralığında, 1-10 yıl ve üzeri hizmet süresi olan, görev yaptığı okuldaki hizmet süresi 1-10 yıl olan bekâr ve erkek öğretmenler bu davranışlara daha çok maruz kaldıkları algısına sahip görülüyorlar.Öğretmenler en çok `Konuştuğumda sözüm kesiliyor` davranışına maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Bu davranışı `Çalışma arkadaşlarım benimle konuşmaktan/çalışmaktan kaçınıyor` davranışı takip etmektedir. Öğretmenler en az `Çalışma arkadaşlarımdan uzak bir ofiste çalışıyorum` davranışına maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Bu davranışı `Özel hayatımla/fiziksel görünüşümle dalga geçiliyor` davranışı takip etmektedir.Öğretmenler mobbing davranışlarına en çok ayda bir sonra haftada bir ve en son her gün maruz kaldıklarını belirtmişlerdir.Öğretmenler mobbingin farklı boyutlarındaki davranışlara ayda bir sıklığında daha fazla maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Bu sonuç ile birlikte öğretmenlere çok yoğun baskının yapılmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, Anadolu Lisesi
dc.description.abstractThis research paper focuses on teachers who serves in 73 official Anatolian High School at the Anatolian side of Istanbul. This paper asks the questions such as; how frequently teachers are facing mobbing, how mobbing is focused in different extent and finally what types and how frequently the mobbing is experience by the teachers who participated in this research.The data has received from 370 teachers from the research group. The teachers stated that they have faced mobbing in various frequency and types. Teachers stated that they mostly experience mobbing of others trying to show their abilities and the least type of mobbing they experience is towards their health and safety.Teachers whom experience above stated types of mobbing are in between 22-40 age gap, whom works at the same school for 1 to 10 years and who are single male.Teachers stated that they are usually interrupted. This interruption is followed by `my collègues do not wish to interract or work with me.` The least mobbing type they experience is `I work far away offices from my collègues.` This type of mobbing is followed by `my collègues make fun of my private life and they are mocking my physical appearance.`Teachers first stated that they experience mobbing once a month then once a week and finally every single day.Teachers stated that they face various types of mobbing more than once a month. In conclusion it can be said that teachers are not facing mobbing heavily.Keywords: Mobbing, Anatolian High Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan resmi Anadolu Liselerinde bir tarama
dc.title.alternativeTeachers ' psychological violence ( Mobbing ) perception İstanbul provincial high school official found a scan on the Anatolian side
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid10104832
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429972
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess