Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorBoztepe, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663862
dc.description.abstractBu araştırma ile İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan 14 ilçedeki 33 Resmi İmam Hatip Lisesinde görev yapan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları mobbingin çeşitli boyutlarında nasıl yoğunlaştığı ve maruz kaldıkları mobbingin tür ve sıklığı kişisel özelliklerine göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Bu doğrultuda İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan öğretmenlere Kişisel Bilgi Formu ve Mobbing Algı Ölçeği formu dağıtıldı. Araştırmada, 332 öğretmenden alınan verilere göre en çok ayda bir mobbinge maruz kaldıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin en çok ''Kendisini göstermesini ve iletişimi engelleme'' boyutunda mobbinge maruz kaldıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte en çok uygulanan mobbing davranışlarının öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelediğimizde, cinsiyet, medeni durum, yaş, hizmet süresi ve çalıştığı kurumdaki hizmet süresine göre farklılık göstertermediği, yalnızca 'Yapabileceğimin çok üzerinde işler veriliyor' davranışında çalıştığı kurumdaki hizmet süresine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, Psikolojik Taciz, İmam Hatip Lisesi
dc.description.abstractThis study deals with the prevalence of perception of mobbing, how the perception of exposure to mobbing behaviours ranges according to different dimensions of mobbing, and how the perception of types and frequency of mobbing behaviours differ according to personal characteristics of victims who work in 33 Religious Vocational High Schools in 14 provinces of İstanbul Anatolian side. For the purpose of data collection `Information Form` and `Mobbing Perception Scale` were used. The data, collected from 332 teachers, shows that most of the teachers are exposed to mobbing behaviours once a month. İn addition to this when we analyse whether mobbing perception differs based on personal characteristics, gender, civil status, age, period of servise doesn'teffect the perception only 'I'm assigned more than I'm copable of' behaviour differs according sevise time.Keywords: Mobbingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan resmi İmam Hatip Liselerinde bir tarama
dc.title.alternativeTeachers' psychological violence ( Mobbing ) perception İstanbul province a scan found on the official Religious High Schools in the Anatolian side
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmİmam hatip high schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.identifier.yokid10104835
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429973
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess