Show simple item record

dc.contributor.advisorÜlger, Gürdal
dc.contributor.authorAngün, Serdar
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:21Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:21Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663846
dc.description.abstractGeleneksel mağaza alışverişlerinde algılanan risklerin yanında çevrimiçi alışverişte teknolojinin kullanımıyla beraber ortaya çıkan riskler bulunmaktadır. İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber e-ticaret hızla gelişmektedir. Bu risklerin azaltılması e-ticaretin daha geniş kitlelere ulaşmasına destek olacaktır. Çevrimiçi alışverişte kişisel bilgilerin ve finansal bilgilerin korunması, satın alınan ürünün düşünülen ihtiyacı karşılaması, ürünü yeterince inceleyebilme, geri iade gibi konular risk olarak algılanabilmektedir. Türkiye ve ABD'de bulunan kullanıcıların algıladıkları riskler bu araştırmada karşılaştırılmıştır. İnternet üzerinden kullanıcılara ulaştırılan anket vasıtasıyla veriler Türkiye ve ABD'deki kullanıcılardan toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda iki ülke arasındaki risk algılarının hangi alanlarda farklılaştıkları, farklılığın demografik değişkenleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İnternet, e-Ticaret, Çevrimiçi Alışveriş, Alışverişte risk
dc.description.abstractThere are some risks resulting from use of technology in online shopping as well as the risks perceived in traditional store shopping. E-business is growing rapidly with the expansion of the Internet. Reducing those risks would enable e-business to reach the large masses.In online shopping, issues such as the protection of personal and financial information, a purchased product meeting the expectations, examining a product adequately, returning a product are perceived as risks. The risks perceived by Turkish and American users were compared in this study. According to the findings, in what areas the risk perceptions between these two countries differentiate and the demographic variables of difference were found.Keywords: Internet, e-Business, Online shopping, Risk in shoppingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇevrimiçi (Online) alışverişte farklı toplumların riskleri algılamasına dair bir çalışma
dc.title.alternativeA study of percievied risks in online shopping from different societies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid10110540
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447676
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess