Çizgi romandan sinemaya uyarlamada Karaoğlan örneğinin plastik değerler bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaya, İsmail | |
dc.contributor.author | Baykuş, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:20Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663842 | |
dc.description.abstract | Çizgi roman; resmin ve yazının, bir kurgu dahilinde bir araya gelmesiyle oluşmuştur. Sözlü anlatımla beslenmiş bir görsel anlatım biçimidir. Uygarlığın başlangıcından bugüne çizgi roman, her yüzyılda çeşitli formlarda var olmuş ve dünyanın içinde bulunduğu gelişmelerle paralel olarak bugünkü halini almıştır. Bireysel ve toplumsal bakış açısı oluşturmada etkili bir dile sahip olan çizgi roman, kare bazında anlatımdan, çizgi bant formuna, ardından da çizgi roman dergilerine uzanan bir gelişim göstermiştir. Başlangıcında günlük yaşamı konu alan çizgi roman, daha sonları olayları ve olguları konu edinmiştir. Ardından çizgi kahramanlar dönemi başlamıştır Bu dönem, süreklilik içeren çizgi bantların gelişimiyle paralel ilerlemiştir. Bir kahraman ele alınmış ve onun serüvenleri anlatılmıştır. Bu kahraman serüvenleri 1920'li yıllarda sevimliği, yaramazlığı hüznü konu edinen serüvenlerdir. Dünyada yaşanan siyasal ve kültürel gelişmelerle birlikte, çizgi romanın konusu değişmiştir. Özellikle 1930'lu yıllarla birlikte süper kahraman olgusu ortaya çıkmıştır. Amerika'da başlayan süper kahraman çizgi romanları, Avrupa'ya oradan da 1950'lerde Türkiye'ye e uzanmıştır. Türkiye'yi saran milliyetçilik anlayışıyla birlikte yerli çizgi roman kahramanı yaratılmaya başlanmıştır. Aynı yıllarda güzel sanatlar akademisi mezunu bir çizer olan Suat Yalaz, Karaoğlan çizgi romanını çizmeye başlamıştır. 1960 yılına gelindiğinde çizgi roman, hikaye arayışında olan sinema sektörü için, kaynak haline gelmiştir. Sinema uyarlamalarının damgasını vurduğu bu dönemde, Suat Yalaz da sinemaya soyunur. Yalaz'ı diğer yönetmenlerden ayıran ve bu çalışmanın da temelini oluşturan nokta; onun akademi mezunu bir çizer, plastik sanatlar alt yapısına sahip bir çizgi romancı olarak yönetmen koltuğuna oturmasıdır. Kendi çizgi romanlarını sinemaya, hem yönetmen hem de yapımcı olarak kendisi uyarlamıştır. Bu çalışmada, Suat Yalaz'ın çizgi romanları ve sineması plastik ögeler bakımından incelenmiş ve bu iki disiplin arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Çizgi roman, Fantastik Türk Sineması, Uyarlama, Suat Yalaz, Plastik Sanatlar | |
dc.description.abstract | The comic strips is combination of picture and article come together under cast organization. It is live on with verbal lecture along with the visiual expression.Since Civilization has been started The comic strips come to exist within each century in various forms and finally shaped according to parallel development within the society.To create an individual and society point of view, the comic strips is playing very important role. The expression started with sole picture basis and after that it turn into scripts Band and finally comic scripts developped into strips magazine.In the beginning, the theme was daily life and later on it turn out to fact and case. After that Script heros period has been commenced. This period has developped parallel to script band period fr which the continuity was essential. A hero was in the subject and its Adventures has been exposed to the public.In the 1920's The heros Adventures has been thought cuteness,nastiness and sadness. After world experienced with the politics, cultural development the theme of the comic strips has been altered. Especially in 1930 the super hero fact has come to exist.The super hero magazine has been started at USA and then transferred into Europe and finally in 1950 it reached into Turkiye. By that time, the nationalism on the rise.In this connection the domestic comic strip hero has been created. In these years, a new Fine and arts academy graduaters Suat Yalaz has started to picture Karaoğlan script magazine.In the year 1960, The turkish movie sector has been faciliated the scripts as a source book. The adaptation has been key factor to make new movies. Suat Yalaz has tried to make own movies in the sector.He has different than the other movie maker in a way that he is graduated from Fine Art Academy and he has knowledge about picturing and plastic art. He has adapted his own comic strips into movies as a director as well as movie maker.In this study, Mr Suat Yalaz's comic strips has been analysed according to plastic elements and the relative outcome has been displayed in these two perspective.Keywords: Comicstrips, Fantastic Turkish Movies, Adaptation, Suat Yalaz, Plastic Arts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Çizgi romandan sinemaya uyarlamada Karaoğlan örneğinin plastik değerler bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of artistic adaption of the araoğlan comic book to cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Comic strips | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Adaptations | |
dc.subject.ytm | Karaoğlan | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.identifier.yokid | 10106058 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429964 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Radyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı |