Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, Burak
dc.contributor.authorÇapuk, Kemal
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:20Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663838
dc.description.abstractGünümüz artan rekabet ortamında üretici işletmeler, müşteri memnuniyetini sağlamakla birlikte maliyetlerini azaltacak, kârlılıklarını artıracak girişimlerde bulunmaktadırlar. Bu süreçte tedarik zinciri yönetimi önemli bir maliyet kalemi ve firmanın itibarını doğrudan etkileyen bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda işletmeler her geçen gün toplam süreçlerine maksimum katkı sağlayacak yeni tedarik zinciri yöntemleri geliştirerek uygulamaya koyma çabası içinde olmaktadırlar. Yeni yöntemler bir taraftan maliyet ve müşteri memnuniyeti anlamında katkı sağlarken diğer taraftan da çevre korumayı da kapsayacak şekilde tasarlanmaktadır. Son yıllarda çevreye duyarlı üretim sistemlerinin daha da yaygınlaşmasıyla çevreci tedarik zinciri yöntemleri işletmelerde daha fazla uygulama alanı bulmaktadır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde tedarik zinciri yönetimi kavramı açıklanacak ve tedarik zinciri ile ilgili teorik bilgiler verilecektir. İkinci bölümde lojistik kavramı, lojistik yönetimi ile ilgili teorik bilgilere yer verilecektir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise uygulamaya konu olan otomotiv yan sanayii ile ilgili teorik bilgilere yer verilecektir. Dördüncü bölümde ise otomotiv yan sanayicileri üzerinde gerçekleştirilen bir saha araştırmasının metodolojisi ve çalışma sonucunda elde edilen bilgiler aktarılacaktır.Anahtar kelimeler : Tedarik Zinciri Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Kanban, Türk Otomotiv Yan Sanayi
dc.description.abstractProducers operating in today's increasingly competitive environment, reduce costs, while providing customer satisfaction, they have been attempting to increase their profitability. Supply chain management is an important cost item in this process and the company's reputation as a factor directly affecting emerges. In this context, businesses are becoming every day in practice to put the effort in developing new methods of supply chain to ensure maximum contribution to the overall process. New methods are also designed to include environmental protection from the other side means a side that contributes to the cost and customer satisfaction. Even greener supply chain methods in recent years with the spread of environmentally friendly production systems, businesses are finding more applications.The study consists of four parts. In the first part of the study will be explained the concept of supply chain management and will receive theoretical information about supply chain. In the second part of the logistics concept will be given to theoretical knowledge about logistics management. In the third part of the study will include theoretical information on the automotive industry that are subject to application. In the fourth part of a field research carried out on methodology automotive industries and the information obtained from the study will be presented.Key Words : Supply Chain Management, Logistics Management, Kanban, Turkish Automotive Suplier Industry.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk otomotiv yan sanayine tedarik zinciri uygulamaları ve bir uygulama örneği: Üretim kanbanı
dc.title.alternativeSupply chain applications on turkish automotive supplier industry and sample practice: Production kanban
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSupply chain management
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmLogistic management
dc.subject.ytmKanban
dc.subject.ytmAutomotive supplier industry
dc.subject.ytmSupply chain
dc.identifier.yokid10101497
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429952
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess