Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek, Serkan
dc.contributor.authorÖztopcu, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663834
dc.description.abstractSosyal sermaye, bireyler arasında iyi niyet, karşılıklılık ve güven temelli sosyal ilişkiler sonucunda ortaya çıkan, bireylerin iş ve özel yaşamını etkileyen değerler bütünüdür. Girişimcilerin verdikleri kararlarda etkili olan sosyal sermaye, firma kurma faaliyetlerinde, firmanın devamlılığının sağlanmasında ve rekabet edilebilirlikte son derece önemlidir.Çalışmada sosyal sermayenin küçük ölçekli firma girişimcilerinin kararları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Girişimcilerin sosyal sermayeden yararlanma biçimini analiz etmeye yönelik geliştirilen Sosyal Sermaye ve Girişimcilik Anketinden elde edilen veriler, girişimcilerin işgücü, finans, bilgi, tedarik gibi birçok konuda sosyal sermayeden yararlanıldığını gösteren bulgulara ulaşılmasını sağlamıştır. Ayrıca sosyal sermayeden yararlanmanın firma performansı üzerinde olumlu etkileri olduğu bulgusuna da ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Sosyal sermaye, girişimcilik, firma verimliliği, sosyal ağlar,davranışsal iktisat
dc.description.abstractThe economic value produced through the mutual economic cooperation between the individuals and the groups is called the social capital, which influences the decision making process and is also very important for the entrepreneurial activities of the entrepreneurs who want to start a business, for the continuation of the business and for the ability to compete. This study aims to find out the influence of social capital on decision making of small business entrepreneurs. Data obtained from the Social Capital and Entrepreneurship questionaire which was developed to analyze the method employed by the entrepreneurs to benefit from the social capital have made possible various findings on how the social capital is utilized in areas like the strength of the entrepreneurs, finance, information, and supply. The study has also found out that the utilization of social capital has a positive affect on the performance of the business.Key words: Social capital, entrepreneurship, productivity of the firms, social network,behavioral economicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleKüçük ölçekli firma kararları üzerinde girişimci sosyal sermayesinin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of entrepreneurial social capital on the decisions of small scale firm
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBehavioral economics
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmSocio-economics
dc.subject.ytmSocial capital
dc.identifier.yokid10096883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447689
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess