Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıcı Öztürk, Gülçin
dc.contributor.authorYeğin, Mustafa Oğuz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663833
dc.description.abstractBu tez çalışması Türk Sinemasında ürün yerleştirme uygulamalarını ve bu çerçevede Cem Yılmaz'ın yönetmenliğini yaptığı; Hokkabaz, Arog ve Pek Yakında filmlerinin ürün yerleştirme örnekleri açısından değerlendirmesini sunar. Tezde bu kapsamda Türk sinemasında 2000'li yıllardan başlayarak günümüze kadar süregelen ürün yerleştirme kavramı açıklanarak Cem Yılmaz'ın yönetmeni olduğu bu üç filmin içerik analizi Russell yöntemi kapsamında yapılmıştır. Filmlerde ayrıca yaratıcı yerleştirme, sette yerleştirme, senaryoya yerleştirme ve olay örgüsüne yerleştirme türlerinde çözümlemeler yapılmıştır.Anahtar Sözcükler: Ürün Yerleştirme,Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme.
dc.description.abstractThis thesis made propose of the product placement in Turkish cinema and in this context provides instances of the product placement in the movies Hokkabaz, Arog and Pek Yakinda which is directed by Cem Yilmaz.In thesis , within this context, the production placement concept in Turkish Cinema since 2000's has been explained through content analysis of Cem Yılmaz's related three films by exploiting Russell method.Also, further analysis has been made which carried about creative placement, on-set placement, script placement and plot placement on films.Key Words: Product Placement, Product Placement of the Turkish Cinema.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleTürk sinemasında ürün yerleştirme uygulamaları: Cem Yılmaz filmleri örneği.
dc.title.alternativeThe applications of product placement at Turkish cinema: The examples of Cem Yılmaz's movies.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-17
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProduct placement
dc.subject.ytmYılmaz, Cem
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.identifier.yokid10102054
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429955
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess