Türkiye`deki medya okuryazarlığı eğitimi için bir uygulama önerisi
dc.contributor.advisor | Karasar, Şahin | |
dc.contributor.author | Koç, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:16Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663814 | |
dc.description.abstract | Bu tezde, medya okuryazarlığı eğitiminin önemi, medya okuryazarlığı eğitiminde nelerin öğretilmesi gerektiği, eğitimin içeriği ve kapsamının nelerden oluşması gerektiği araştırılmıştır. Medya okuryazarlığı derslerinde işlenen medya, medya eğitimi ve okuryazarlığı kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda medya okuryazarlığı eğitiminde gelişmiş olan ülkelerin eğitim sistemi, ön plana çıkan modeller ve yaklaşımlar ele alınmıştır. Medya okuryazarlığı eğitiminde gelişmiş ülkelerde gelişim süreçleri, izlenen politikalar, yaklaşımlar ve ilgili organizasyonlar incelenmiştir. Ayrıca Türkiye'deki medya okuryazarlığı ders müfredatı için içerik ve kapsam önerisi sunulmuştur.Medya okuryazarlığı eğitimi konusunda ön plana çıkan ülkelerin eğitim standartları, ders müfredatları, ders planları içeriği ve yetişkin eğitimi konusundaki izlenen politikalar literatür taraması ve içerik analizi ile niteliksel olarak incelenmiş, ayrıca bu çalışmaya katkı sağlayabileceği düşünülerek Türkiye'deki Medya Eğitimi Programı Uygulamalarında en üst düzeyde söz sahibi olan Milli Eğitim Bakanlığı ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulu yetkilileriyle derinlemesine görüşme yapılmıştır. Bu doğrultuda müfredat ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanı Dr. Elif BAKAR ile, İletişim Fakültesi Mezunlarının Milli Eğitim Bakanlığında istihdamıyla ilgili Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanı Bekir ERDOĞAN ile, Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun Medya Okuryazarlığı ile ilgili çalışmaları ve eğitim materyalleriyle ilgili Radyo ve Televizyon Üst Kurulu İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkan Yardımcısı Dr. Yaşar UĞURLU ile ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ve Milli Eğitim Bakanlığının birlikte yürütmekte oldukları medya okuryazarlığı eğitimi işbirliği ile ilgili Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Eğitim Programları Uzman Yardımcısı Fatih ARSLAN (MEB Medya Okuryazarlığı Kitabı Komisyon Üyesi) ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilere doğrultusunda Türkiye'deki medya okuryazarlığı eğitimi uygulamaları için bir çerçeve oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Medya, Medya Okuryazarlığı, Medya Eğitimi | |
dc.description.abstract | In this thesis, the importance of media literacy, the subjects that should be thought in media literacy education, its contents and scopes were studied. Besides, the contemporary education techniques about media, media literacy, its contents and scopes were studied. In this context, the developed countries on media education and their educational system was searched. It is also researched in these countries about their development process, their policies and the organizations that support their media literacy education system. At the same time, it is suggested content and scopes in media literacy curriculum for Turkish education system. It is investigated with using the literature and content analysis technique of the educational standarts, curriculums, lesson plans and adult education policy of developed countries in media literacy. It is considered that it would make contribution to this thesis, so its made in- depth interviews with the authorities of Radio and Television Supreme Council and Republic of Turkey Ministry of National Education. Accordingly, treated with Dr. Elif BAKAR (Basic Education General Directorate of Programmes and Head of Teaching Materials), Bekir ERDOĞAN (Head of Human Resources Department of the General Directorate of Teacher Assignment), Dr. Yaşar UĞURLU (Radio and Television Supreme Council Vice President Human Resources and Training Department), Fatih ARSLAN (Radio and Television Supreme Council of Educational Programs Assistant). With the obtained datas, it is created a frame for the applications of media literacy for Turkish education system.Key words: Media, Media Literacy, Media Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Türkiye`deki medya okuryazarlığı eğitimi için bir uygulama önerisi | |
dc.title.alternative | An application for media literacy education in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-22 | |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Media literacy | |
dc.subject.ytm | Media literacy course | |
dc.identifier.yokid | 10107927 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429945 | |
dc.description.pages | 263 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |