Sinema dergilerinde ulusötesi tartışmalarına Fransa ve Türkiye`den bir örnek: Positif ve Altyazı dergileri arasında bir karşılaştırma
dc.contributor.advisor | Odabaş, Battal | |
dc.contributor.author | Yetimova, Serhat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:16Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663810 | |
dc.description.abstract | Bariyerleri olmayan bir dünyanın inşası anlamına gelen küreselleşme olgusunun bir etkisi de ulusal anlatı kalıplarının dışına çıkmak anlamına gelen ulusötesi sinema anlatılarında kendini göstermektedir. Bu etki sinemanın diline yansıyabildiği gibi filmlerin eleştirisine de yansıyabilmektedir. Sınırların kaybolmaya başladığı bir dünyada insanlar özgürce fikir, inanç ve değer yargıları arasında bağlantı ve özdeşlikler kurarak seyahat etmekte; paylaşarak bilgiyi yeniden üretmektedir.Bu tez çalışması ulusu var eden temel değerler olarak dil, kültür, kimlik, aidiyet, inanç ve birlik gibi konuların varlığına film eleştirileri üzerinden bakmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya konu olan Fransa'dan Positif ile Türkiye'den Altyazı dergilerinde eleştirisi yapılan aynı filmlere getirilen eleştirilerin bir karşılaştırması yapılmıştır. Diğer bir değişle her iki dergide de aynı şekilde yer almış uluötesi temalı filmlere getirilen yaklaşımların benzer, farklı ve özgün yönleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu karşılaştırmanın önemi Fransa ve Türkiye gibi küreselleşme sürecinin etkilerini benzer düzeylerde yaşayan iki ülke yazarlarının ulusötesilik fikrini algılama, yorumlama ve sorunlara çözüm üretme biçimlerini ortaya koymak noktasında belirginleşmektedir.Eleştirel bir yayınclık politikası güttüklerini belirten her iki dergide yer alan film eleştirileri, eleştirel söylem analizi yönteminin araç kiti kullanılarak çözümlenmiştir. Eleştirel söylem analizinin kavram haritasını oluşturan hak, adalet, eşitlik, egemenlik ve iktidar gibi kavramlar, ulus fikrini benzer kavramlarla eleştiri konusu haline getiren uluötesilik tartışması içinde de bulunduğundan bu anlamda analizlerde önemli kolaylıklar sağlamıştır. Anahtar kavramlar: Ulusötesi, Film Eleştirisi, Positif, Altyazı, Dergicilik, Sinema | |
dc.description.abstract | In globalization era everything such as emotions, thoughts, intelligence, beliefs and so on are in the process of voyage and motion. Due to globalized communication technologies a person can live and feel a point culturally, cognitively and emotionally at any time and place. When overpassing the idea of nation, person is forced to meet with multiculturalism. So the criticism of nation means as ficted reality of gender mainstreaming, power, sovereignty, domination, language, religion and identity is the main subject of transnationalism. In other saying that globalization with its multicharacteristics force the notion of unique nationalism to be formalized or evolved to multinationalised society. This research aims to analyze the conflicts between nationalism and transnationalism on film critics comparatively. The related criticts are printed in the cinema journals of Positif from France and Altyazı from Turkey. Both of journals are focusing the same transnational films and criticize them by their own approaches of similarity, discrepancy and individuality. The importance of the study is to determine the globalization effect on the thought of two countries like as France and Turkey which are living in similar cultural conditions.These two journals which have critical publishing policy are analyzed according to conceptual map of critical discourse analyze. Because, the concept of critical discourse analyze and transnationalism overleaps in the discourse of domination, equality, justice, power etc. Key Words: Transnationalism, Film Criticism, Positif, Altyazı, Journalism, Cinema | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Sinema dergilerinde ulusötesi tartışmalarına Fransa ve Türkiye`den bir örnek: Positif ve Altyazı dergileri arasında bir karşılaştırma | |
dc.title.alternative | The criticism of transnationalism on cinema journals from France and Turkey: A comparative analyze between the cinema journals Positif and Altyazı | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-28 | |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Sinema magazine | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Film criticism | |
dc.subject.ytm | France | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Comparative analysis | |
dc.identifier.yokid | 10115099 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447685 | |
dc.description.pages | 427 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |