İlkokul müdürlerinin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere bakışı, üsküdar ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Karasar, Niyazi | |
dc.contributor.author | Küpeli, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:13Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663783 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilkokul müdürlerinin okullarındaki üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler hakkındaki görüşlerini betimlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ili, Üsküdar ilçesinde bulunan resmi ilkokul müdürlerinin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik görüşleri alınmıştır. Tarama modelli bu araştırmaya 39 ilkokul müdüründen 37 tanesi katılmıştır. Araştırmada İlkokul müdürlerinin kişisel bilgilerini tespit etmek için Kişisel Bilgi Formu ve üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere bakışını görmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış Görüşme Kılavuzu kullanılmıştır.Okullarda üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin fark ediliş ve tespit süreci bütün okullarda aynı olduğu görülmüştür. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenci ailesi, öğretmeni veya PDR servisi tarafından fark edilmektedir. Sonra Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirilerek burada zekâ ve yetenek testine tabi tutulmaktadır. Testin sonucuna göre öğrenciler `üstün zekâlı` ya da `üstün yetenekli` olarak tanılanmaktadır. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin düşünülenin aksine her zaman akademik başarılarının çok iyi olmadığı görüşüne ulaşılmıştır. Ayrıca okul müdürleri, bu öğrencilerin diğer öğrencilerden farklı özelliklerini; sıra dışı olmaları, farklı dünyalara, hayallere, güçlü algıya sahip ve öğrenme hızlarının yüksek olması şeklinde tanımlamışlardır. Bu öğrencilerin, kendi öğrenme hızlarına uygun ve yeteneklerini geliştirebilecek ortamlarda eğitim görmeleri gerektiğini söylemişlerdir. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin diğer öğrencilerden farklı bir eğitim alması gerektiğini, görüşülen 37 müdürden 36'sı ifade etmiştir. Farklı eğitim alan öğrenciler kendi ilgi ve yeteneklerini geliştirebilme imkânları bulacak ve ülkelerine daha faydalı bireyler olacaktır görüşü ağır basmıştır.Anahtar Kelimeler: Üstün zekâlı, üstün yetenekli, ilkokul müdürleri, yönetici görüşleri | |
dc.description.abstract | This research aims to describe the views of public primary school principals about gifted and talented students in their schools. For this purpose public school principals in Üsküdar County of İstanbul were interviewed and asked their opinions about gifted and talented children. Out of 39, 37 public school principals participated in this survey.In the study, in order to collect principals' demographic information a personal information survey and to determine the views of primary school principals about gifted and talented students a semi-structured interview guide which was developed by the researcher were used.It was found that the process of awareness and identification of the gifted and talented students was almost the same in all schools. First of all, gifted and talented students are realized by their parents, teachers and PCG service. Then directed to the Guidance Research Center where subjected to intelligence and ability tests. According to result of the test, students are recognized as `gifted` or `talented` Despite the common view it was found that gifted and talented students were not academically successful. In addition, school principals described different characteristics of these students as being unusual, having different worlds, dreams, strong perceptions and having fast learning abilities. Principals indicated that these students needed to get proper education according to their learning pace and talents.Out of 37, 36 principals indicated that gifted and talented students should get different education than other students. The view of 'having proper education would provide the students chance to develop their skills and would be more beneficial citizens for the country' was the most common one. Key Words: Gifted students, talented students, primary school principals, views of principals | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul müdürlerinin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere bakışı, üsküdar ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Views of primary school principals about the gifted and talented students, Üsküdar county case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Üsküdar | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.identifier.yokid | 10156745 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470186 | |
dc.description.pages | 50 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |