dc.contributor.advisor | Karasar, Niyazi | |
dc.contributor.author | Kömeçoğlu, Saliha | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:12Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663780 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile İstanbul İli Anadolu Yakasındaki resmi okullarda görev yapmakta olan ve farklı sürelerde drama eğitimi almış öğretmenlerin takım çalışmasına ilişkin tutumları, eğiticinin performansı, takım vizyonu ve güven, takım içi motivasyon, takımda uyum, katılım ve kişisel gelişim olmak üzere beş alana göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Tarama modelli bu araştırmaya toplam 150 öğretmen katılmıştır.Az (51 saatten az), orta (51-150 saat), çok (151 saat ve fazlası) olmak üzere farklı sürelerde drama eğitimi alan üç grup öğretmenle bu araştırma yapılmıştır. Öğretmenlerden 51-150 saat aralığında drama eğitimi alanların, uyum alanında takım çalışmasına yönelik toplam puanlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşıldığı görülmektedir. Takım çalışmasına ilişkin tutumlar incelendiğinde, 51-150 saat drama eğitimi alan öğretmenlerin uyum faktörüne ilişkin, `Takım çalışması ile karşılıklı saygı gelişir, takım çalışması, eğiticiler arasında rekabetten çok birlikte çalışmayı sağlar, takım çalışması sayesinde okuldaki çatışmalar en alt düzeye iner` maddelerine verdikleri cevapların manidar olduğu görülmektedir.Odak grup görüşmeleri sonucunda 51-150 saat drama eğitimi alan öğretmenler tanıma, iletişim, uyum, birbirini anlama, empati kurma, güven, özgüven, saygı, dinleme, kolektif çalışma, sosyalleşme, takım ruhu, beyin fırtınası, sorumluluğu paylaşma ve birlikte çalışma ile takım çalışmasını ilişkilendirmişlerdir. Ayrıca öğretmenler bu konuların drama ortamlarında mümkün olabildiği kanısıyla sosyal yaşama da aktarılabileceğini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Takım, Takım Çalışması, Drama, Yaratıcı Drama | |
dc.description.abstract | With this research, it is aimed to examine the teachers who are working in public schools in Istanbul Anatolian side and trained in drama at different durations and how their attitudes can differentiate towards teamwork according to the five areas of performance, team vision and trust, team motivation, team cohesion, participation and personal development. I n total, 150 teachers participated in this survey-type research.This research was carried out with three groups of teachers who were trained at different durations (less than 51 hours), middle (51-150 hours), and most (151 hours and more). It was seen that 51-150 hours drama trained teachers has reached higher total scores in the field of integration for the team work. When the attitudes towards team work are examined, it is observed that the teachers' answers given to the subject about the adaptation factor of 51-150 hours drama training are as follows: `Team work develops mutual respect, team work, allows educators to work together more than competitions. Through teamwork conflict in schools go down to the bottom`.As a result of the focus group interviews teachers who received 51-150 hours of drama training associated communication, harmony, mutual understanding, empathy, trust, self-confidence, respect, listening, collective work, socialization, team spirit, brainstorming, sharing responsibility with team working. In addition, teachers have indicated that these topics can also be transferred to social life with the hope that it is possible in drama environments.Keywords: Team, Teamwork, Drama, Creative Drama | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı drama ile takım çalışmaları ilişkisi öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teacher views on relationship between creative drama and teamworks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Participation | |
dc.subject.ytm | Team work | |
dc.subject.ytm | Drama education | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10156746 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470187 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |