Show simple item record

dc.contributor.advisorCurun, Ferzan
dc.contributor.authorOrçun Yücel, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:07Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663736
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ergenlerin algıladıkları anne baba tutumlarının benlik saygıları ve duygusal zekaları ile ilişkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan İstek Özel Acıbadem Ortaokulundan yaşları 10-15 arasında değişen, 233 öğrenci dahil olmuştur. Katılımcılar, Anne Baba Tutum Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Baron Duygusal Zeka ölçeğini doldurmuşlardır. Verilerin analizi için ilk olarak, değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla korelasyon analizleri yapılmış, ardından anne baba tutumu ve benlik saygısı değişkenlerinin duygusal zekayı yordama gücünü inceleme amacıyla aşamalı (stepwise) regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre söz edilen değişkenlerin birbirleri ile ilişkili olduğu ve duygusal zekanın yordayıcılarının farklı alt boyutlara göre değiştiği bulunmuştur. Araştırmadan elde sonuçlar ilgili literatür ve araştırma sonuçları temelinde tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to examine the relationship between parental attitudes, self esteem and emotional intelligence of adolescences. The sample is composed of 233 adolescence studying in İstek Private Middle School, their age ranged between 10-15. Participants completed the Parental Attitude Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale, and Baron Emotional Intelligence Scale. In order to analyse data, firstly correlation analyses were performed in order to assess the relationship between the variables. Then, a series of stepwise analyses were performed to investigate the predictive power of parental attitudes and self esteem on sub-dimensions of emotional intelligence. The results demonstated that the dimensions of the variables were significantly correlated. Moreover, parental attitudes and self esteem were found as significant predictors of emotional intelligence. The results were discussed in terms of the relevant literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerin algıladıkları ebeveyn tutumlarının benlik saygıları ve duygusal zekaları ile ilişkisi
dc.title.alternativeRelationships between self esteem and emotional intellegence of parental attitudes perceived by adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmParenting behaviors
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmPerceived parenting styles
dc.identifier.yokid10141338
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470215
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess