Ortaokullardaki yönetici ve öğretmenlerin örgütsel değişime karşı gösterdikleri direnç ortaokullarda bir tarama
dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver | |
dc.contributor.author | Ateş, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:03Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663700 | |
dc.description.abstract | Örgütler değişen dünyaya ayak uydurmak zorunluluğu hissederler. Değişim, tüm ekonomik ve sosyal sistemleri etkilediği gibi, örgütsel yapıları ve kullanılan yöntemleri de etkilemektedir. Çevresel faktörlerin yoğun baskısını üzerinde hisseden örgütler, değişime uyum sağlayıp gelişebilmek ve yenilenmek için yeni özellik ve yetenekler kazanmak zorundadır. Bu değişimin kazanılması ve sürdürülebilir olması için de bu dönüşümü gerçekleştirebilecek güçlü liderlere ihtiyaç vardır. Eğitim teknolojileri, bilgi, araç ve yöntemlerdeki değişimleri yakından takip eden, bu yenilikleri kurumlarına uyarlayabilen okul yöneticileri, kurumlarındaki gelişimin itici gücü olabilirler. Değişikliklere hakim, yeniliklere açık bir yönetici okul çalışanlarının ve öğretmenlerin motivasyonunu yükseltip örgütsel değişime olan dirençlerini azaltabilir. Örgütün amaçları etrafında bir araya gelen öğretmenler de öğrenciler üzerinde daha etkili olup, onlara daha iyi bir gelecek sağlamak için gerekli eğitim ortamları hazırlayabilirler.Bu çalışmanın amacı ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel değişiklikleri onların cinsiyet, yaş, öğrenim durumu ve okuldaki pozisyon değişkenlerine göre nasıl algıladıklarını belirlemek ve görülen bulgulara göre değişime direnci engellemenin çözüm yollarını önermektir.Araştırmanın modeli genel olarak tarama modelidir. İstanbul İl'i Ataşehir İlçe'sinde görev yapan yönetici ve öğretmenler araştırmanın evrenini, 146 öğretmen ve 4 yönetici araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak Kuvan (2001) tarafından hazırlanmış anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracından elde edilen bulgulara dayanarak yönetici ve öğretmenlerin genel olarak örgütsel değişimi olumsuz algıladıkları görülmüştür. Değişime direnç gösterme eğilimlerinin olabileceği düşünülmektedir. Örgütsel değişime direnç yaş, öğrenim durumu ve cinsiyete göre farklılık göstermemektedir. Pozisyon değişkenine göre güven ve kayıtsızlık boyutunda farklılık vardır. | |
dc.description.abstract | Organizations feel obliged to keep up with the changing world. Change affects all economic and social systems as well as organizational structures and methods. Organizations that feel overwhelmed by the environmental factors have to acquire new traits and abilities to adapt and change and to be renewed. In order for this change to be won and sustainable, strong leaders are needed to make this transformation possible. School administrators, who closely follow the changes in education technologies, knowledge, tools and methods, and adapt these innovations to their institutions, can be the driving force in the development of institutions. A manager who is dominated by changes, open to innovation can increase the motivation of school staff and teachers and reduce their resistance to organizational change. Teachers, who come together around the goals of the organization, are more effective on the students and can prepare the educational environments necessary for them to provide a better future.The aim of this study is to determine how managers and teachers in secondary schools perceive organizational changes according to their gender, age, education status and position in school, and suggest solutions to prevent change in resistance according to findings.The model of the research is generally the screening model. The administrators and teachers who work in the city of Ataşehir in İstanbul constitute the sample of the researcher's universe, 146 teachers and 4 managers.A questionnaire prepared by Kuvan (2001) was used as a data collection tool. Based on the findings of the researcher's data collection, managers and teachers generally perceived organizational change negatively. It is thought that there may be tendencies to exhibit altered resistance. Organizational change resistance does not differ according to age, education status and sex. There is a difference in the level of trust and indifference according to position variable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokullardaki yönetici ve öğretmenlerin örgütsel değişime karşı gösterdikleri direnç ortaokullarda bir tarama | |
dc.title.alternative | Responsibilities against organizational change of executive and teachers screening in middle schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational change | |
dc.subject.ytm | Strength | |
dc.subject.ytm | Organizational resilience | |
dc.subject.ytm | Resistivity | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10168073 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 486411 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |