Show simple item record

dc.contributor.advisorKapıcıoğlu, Mehmet Osman Kurtkan
dc.contributor.authorÇolak, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:59Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663673
dc.description.abstractAraştırmada yöneticilerin ve sınıf öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları ile empati algıları arasındaki ilişki tarama modeline uygun olarak incelenmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde,2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapan okul yöneticileri ve sınıf öğretmenlerinin tamamı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, araştırmanın yapıldığı 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sancaktepe ilçesinde görev yapan tesadüfi küme örneklem yöntemi ile seçilen okul yöneticileri ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır.Yöneticilerin öz-yeterlik düzeyi için 'kararsızım' sonucu çıkmıştır. Sınıf öğretmenleri için de sonucun 'kararsızım' düzeyinde olduğu tespit edilmiştir.Empatik algı düzeyi açısından sonuçlar incelendiğinde yöneticilerin verdiği cevapların 'oldukça uygun' seçeneğinde yoğunlaştığı görülürken, öğretmenlerin empatik algı düzeyleri 'kararsızım' ve 'oldukça uygun' seçeneklerinde yoğunluk kazanmıştır.Sınıf öğretmenlerinin ve yöneticilerin arasındaki öz-yeterlik düzeyleri karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Yöneticilerin ve sınıf öğretmenlerinin arasındaki empatik algı düzeyleri arasında da farklılık görülmemiştir.Yöneticilerin öz-yeterlik algılarının mesleki kıdem ile cinsiyet arasındaki ilişki görülmemiştir. Fakat sınıf öğretmenlerinin öz-yeterlik algılarının mesleki kıdem arasında pozitif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinde mesleki kıdem arttıkça öz-yeterlik algıları artmaktadır.
dc.description.abstractThe relationship between self-efficacy perceptions and empathy perceptions of managers and class teachers in the study was examined in accordance with the screening model. The universe of the research is composed of all the school administrators and class teachers who work in Istanbul, 2016-2017 academic year. The sample of the research consists of the school administrators and class teachers selected by the random cluster sampling method in the province of Sancaktepe in the province of Istanbul in the academic year of 2016-2017 when the research was conducted. Arithmetic mean, standard deviation, one way variance analysis, correlation analysis and t test were used in the analysis of the data.. The following findings were obtained as a result of the research.For the self-efficacy level of the managers, 'undecided' is the end. For class teachers it has been determined that the result is at the level of `undecided`.When the results were examined in terms of empathic perception level, the answers of the administrators were concentrated on the 'fairly appropriate' option, whereas the empathic perception levels of the teachers became 'undecided' and 'fairly appropriate'.There was no significant difference when comparing self-efficacy levels between classroom teachers and administrators. There was no difference in the level of empathic perception between managers and classroom teachers.Self-efficacy perceptions of managers did not show a relationship between occupational seniority and gender. However, there was a positive relationship between the self-efficacy perceptions of the classroom teachers and the occupational seniority. Self-efficacy perceptions are increasing as the vocational seniority increases in classroom teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticilerin ve sınıf öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları ve empati algıları arasındaki ilişki( İstanbul İli Sancaktepe İlçesi örneği )
dc.title.alternativeThe relationship between self-efficacy / proficiency and empathy of school principlas and primary teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid10167884
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495635
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess