Show simple item record

dc.contributor.advisorCesur, Mustafa Onur
dc.contributor.authorSaripinar, Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:59Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663670
dc.description.abstractYirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı bir değişimin içinde olan dünyada liderlere ve geleceği etkili bir şekilde tasarlayacak yönetim anlayışlarına duyulan ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Stratejik yönetim, bu yönetim anlayışlarının başında gelmektedir. Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetime ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilmesi için literatür taraması ve anket uygulaması yöntemlerinden bir arada faydalanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre özel ve resmi anaokullarında stratejik yönetim anlayışının yeterli düzeyde hakim olmadığını gösteren sonuçlar elde edilmiştir. Liderlerin stratejik yönetime geçiş konusunda yeterli yetkinlikte olmaması ve öğretmenler dışındaki eğitim personelinin stratejik yönetime ilişkin bilgisinin yetersiz kalması stratejik yönetime geçilmemesi ve geleneksel yönetim anlayışının devam etmesinin temel nedeni olarak belirlenmiştir. Araştırmanın İstanbul ili Anadolu yakasındaki anaokullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerini içermesi, ulaşılan sonuçların sınırlılıkları olarak görünmektedir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Stratejik yönetim, Stratejik liderlik.
dc.description.abstractLEADERSHIP and THE STRATEGIC MANAGEMENT IN FORMAL and PRIVATE PRE-SCHOOLS: TEACHER OPINIONSAfter the second half of the 20th century, the request for the leadership and new management styles and its planners have been started and increased. The strategic management is one of these new generation management styles. The basic goal of this study is to determine the teacher opinions about the leadership and the strategic management. To reach this goal the literature review and the questionnaire application methodologies have been used. The results showed that the leadership and the strategic management intellections are not enough in the formal and private pre-schools. The traditional learning methodologies are continuing because of the limited information about the strategic leadership and most of the time out of the teachers, no one knows about the leadership principles. The study only contains the İstanbul Province's Anatolia part's preschool teachers and this can be accepted as the limitedness of this research.Keywords: Leadership, Strategic Management, Strategic Leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetim (öğretmen görüşleri)
dc.title.alternativeLeadership and the strategic management in formal and pri̇vate pre-schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10168708
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486361
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess