Show simple item record

dc.contributor.advisorYetimova, Serhat
dc.contributor.authorÖzer, Tolga
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:58Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663666
dc.description.abstractSigortacılık, finansal sektörler içinde yer alan fakat etki ve yapısı gereği tüm sektörleri ve insanları etkileyen bir sistemdir. Günümüz dünyasında küreselleşmenin de etkisiyle birlikte finansal sistemlerde yabancı akımları ekonominin realitesi haline dönmüştür. Sigortacılık üzerine incelemeler yapılmış olsa da küresel finans akımlarının incelenmesi alanında kaynaklar oldukça kısıtlıdır.Bu çalışmamızda sigortacılık sektöründeki yabancı akımlar üzerinde durmaya çalıştık. Konuya giriş bakımından ilk etapta marka olgusu ve bileşenleri üzerinde durduk. Markanın tarihçesi, kavramsal çerçevesi, sınıflandırmaları ve bileşenlerini izah etmeye gayret ettik. Burada edindiğimiz bulgulara göre marka kavramı birçok bileşenden oluşan ve süreci faaliyet boyunca devam eden bir kavram olduğudur. Bir sonraki bölümde ise, küreselleşmeye giriş yapmaya çalıştık. Küresel marka ve küresel markaların pazarlama stratejileri üzerinde durduk. Küreselleşmenin kaynaklarına ve kavramsal incelemesini yapmaya çalıştık. Küresel hizmet firmalarına değinildi. Küresel markaların çalışmaları, yeni pazarlara giriş stratejileri ve faaliyetlerinin değerlendirmesi yapılmaya çalışıldı. İlerleyen bölümlerde ise sigortacılığa giriş yapılarak, geçmişten günümüze geçirdiği evreler ve süreçler verilmeye çalışılmıştır. Küresel şirketlerin ekonomi üzerindeki etkileri ve yaklaşımları değerlendirmeye çalışıldı. Küresel şirketlerin pazar araştırmaları ve stratejileri ele alınmaya çalışıldı. Son bölümde de incelenen tüm bölümler ışığında küresel şirketlerin marka modelleri ve Türkiye'deki faaliyetlerinin teknik bir incelemesi yapılmaya çalışılmış, rakamsal ve modellemesi ortaya konulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractInsurance is a system that takes place within the financial sector but affects all the sectors and people, depending on its impact and structure. In today's world, with the influence of globalization, foreign flows in the financial systems have become the reality of the economy. Although inspections have been carried out on insurance, resources are very limited in the field of examining global financial flows.In this study, we tried to focus on the foreign flows in the insurance sector. In the first part of the introduction to the subject, we focused on the brand phenomenon and its components. We tried to explain the history of the mark, its conceptual framework, its classifications and its components. According to the findings we have here, the concept of brand is a concept that is composed of many components and continues throughout the process.In the next section, we tried to enter globalization. We have focused on the marketing strategies of global brands and global brands. We have tried to do a resourceful and conceptual review of globalization. Global service companies were mentioned. The efforts of global brands, the introduction strategies and activities of new markets were tried to be evaluated. In the following sections, by entering to the insurance it was given the stages and processes that were spent till today. Efforts have been made to evaluate the effects and approaches of the global companies on the economy. Market research and strategies of the global companies were tried to be addressed. In the last part, all the departments examined tried to make a technical examination of the branding models of the global companies and their activities in Turkey and tried to put out numerical and modelling.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSigortacılıktr_TR
dc.subjectInsuranceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüreselleşme bağlamında Türkiye`de faaliyet gösteren yabancı sigorta şirketlerinin mevcut durumu üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA study on the current situation of foreign insurance companies operating in Turkey in the context of globalization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-21
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmInsurance companies
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10168639
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486379
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess