Show simple item record

dc.contributor.advisorTanyaş, Mehmet
dc.contributor.authorÜçüncüoğlu, Arif Anil
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:57Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663654
dc.description.abstractAraç paylaşım, 1980'lerde Kuzey Amerika ve Avrupa'da başlamış olan yeni bir sektördür. 2000'li yıllarda, insanların paylaşım ekonomisini kayda değer bulmasına, çevreyi koruma isteğine ve gereksiz harcamaları azaltmasını sağlamasına istinaden daha popüler bir hale gelmiştir. Diğer sektörlerle karşılaştırıldığında, araç paylaşım sektörü çok daha yeni ve taze bir sektördür. Bu bilgiye istinaden, bu sektör gelişmiş ülkelerden Türkiye gibi diğer dünya ülkelerine doğru yayılmaya başlamıştır.Türkiye'de ilk araç paylaşım firması 2012 yılında İstanbul'da kurulmuştur. 2012'den itibaren, Türkiye'de araç paylaşım sektörünün büyüme oranı pek tatmin edici olmamıştır. Toplamda 4 adet bulunan araç paylaşım şirketlerinden iki tanesi zaman içinde işlemlerini sonlandırmış, mevutta sadece iki adet şirketin kalması ise araç paylaşımının Türkiye marketi için uygun olmadığı izlenimi vermiştir.Araç paylaşım şirketlerinin nasıl başarılı olabileceğini ortaya çıkarmak için, bu bağlamda gerekli faktörleri, odak noktalarını, global firmaların temel işleyişlerini ve Türk marketinin detaylarını ortaya çıkarmaya karar verdim. Global şehir taşımacılığı metod ve modellerinin İstanbul'daki örneklerini araştırdım ve ek olarak global araç paylaşım firmalarının tarihçesi, operasyonları ve öne çıkan özelliklerini de çalışmaya katmış bulundum. Genel olarak, Avrupa ve Kuzey Amerika merkezli araç paylaşım firmalarına odaklandım çünkü araç paylaşım sektörü bu coğrafyalarda ortaya çıkmış bulunmaktadır. Araştırma metodları içerisinde gerçek kullanım dataları ve araç paylaşım üzerine detaylı bir anket çalışması kullandım. Son olarak, araç paylaşım sektörü ile ilgili olarak başarı faktörleri hakkında araştırma metodlarına, global firmaların işleyişlerine, İstanbul'daki ulaşım modellerine, Türk toplumun konu hakkındaki bilgisi ve fikrine ve devlet, araç paylaşım firmaları gibi önemli konumda bulunan aktörlere dayanarak görüşlerimi, yorumlarımı ve yapılması gerekenleri derledim.Umut ederim ki, ortaya çıkardığım bu çalışma girişimcilerin ve sektöre girmek isteyen firmaların isteklerine ve ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte olur. Aynı zamanda, Türkiye'de araç paylaşım sektörünün büyümesine, paylaşım ekonomisinin ilerlemesine ve toplumumuzun adaptasyonuna yardımcı olması amaçlarım arasındadır.
dc.description.abstractCar sharing is a new sector that started at 1980's in North America and Europe. It starts to become popular in 2000's as people believe that sharing economy is more feasible in economic reasons, protects the nature and reduces the irrelevant consumption. As car sharing is a fresh market by comparison to other markets, it startes to enlarge its growth to other countries like Turkey.First car sharing company is established in Istanbul at 2012. From that time, the growth of the sector in Turkey is not satisfied the market players. Two of the market players stopped their operations so there are two companies left on the market which seems like car sharing market is not eligible for Turkey.To find out how a car sharing company might be successful in Turkey, I decided to research the factors, focus points, main process of global companies and Turkish market in details. I researched about global urban transportation methods and models in Istanbul, than find out the global car sharing companies, their history, operation and specialities. I focused on companies which are located in Europe and North American as the starting point of car sharing in these locations. I decided on the research methods that I wanted to use and collected the relevant data from them to use in the thesis. At the end, I shared my opinion about success factors that depending on research data, process of global companies, transportation models in Istanbul, knowledge of Turkish society and key actors such as state and companies. Hope that, this thesis will support the willingness of enterpreneurs and other companies to join into the market, support the growth rate of car sharing and helps to conduct the sharing economy to our state and society.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMain success factors for developing car sharing in Turkey
dc.title.alternativeAraç paylaşımının Türkiye'de gelişmesi için gereken faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-20
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUrbanization
dc.subject.ytmUrban traffic
dc.subject.ytmSharing of common
dc.subject.ytmUrban planners
dc.subject.ytmCar sharing
dc.subject.ytmSharing
dc.subject.ytmCars
dc.subject.ytmCar leasing
dc.subject.ytmSharing economy
dc.subject.ytmTransportation systems
dc.identifier.yokid10159887
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486371
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineTedarik Zinciri Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess