Show simple item record

dc.contributor.advisorSümen, Halil Halefşan
dc.contributor.authorVanli Bizel, Gülhan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:52Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:52Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663615
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinin genel olgunluk modeli uygulanarak yorumlanmasıdır. Bu çalışmada belirlenen sektör beyaz eşya sektörüdür ve tez çalışması bu sektör üzerinden Türkiye'deki önde gelen şirketlerde stratejik pazarlama temasının uygulanma ve algılanma düzeylerini anlamak üzerine olup, araştırma genel olgunluk modeliyle açıklanacak şekilde kurgulanmıştır.Stratejik pazarlama; stratejik pazarlama planı, pazar bölümlenmesi, hedef kitle belirleme, konumlandırma, markalaşma, pazarlamanın 4P'si, dağıtım kanalları, bütünleşik pazarlama iletişimi, müşteri deneyimi ve inovasyon olmak üzere on farklı boyutta tanımlanarak örneklem olarak alınan şirketlerin olgunluk seviyeleri belirlenmiştir. Bu şirketler pazar paylarına göre sektörün ağırlıklı bir bölümünü oluşturduğu için bu şirketlerin ortalama seviyeleri sektör ortalamasının belirlenmesinde yardımcı olmuştur. Böylece, üzerinde çalışılan beyaz eşya sektörünün stratejik pazarlama teması konusundaki olgunluk seviyesi ortaya çıkmıştır ve gerek sektörün gerekse de şirketlerin gelişime açık alanları belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, the aim is to explain strategic marketing performance by general maturity model. In the research, one tof the biggest sectors in Turkey white goods sector is been applied to evaluate the strategic marketing maturity model. Strategic marketing has been defined by 10 different pillars which are strategic marketin plan, market segmentation, target customer segmentation, positioning, branding, 4Ps of marketing, distribution channels, integrated marketing communications, customer experience and inovation. The maturity level of the selected companies in the white goods have been defined. As the total market sare of the companies are cumulating 94% of the total market, the research also indicated the maturity level of the sector as well. Thus, the maturity of both the sector and the selected companies has been defined and accordingly the improvement areas are also clearly defined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik pazarlama performansı değerlendirmesinde genel olgunluk modeli uygulaması
dc.title.alternativeApplication of general maturity model on evaluation of strategic marketing performance
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-11-21
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisement strategies
dc.subject.ytmCommunication strategies
dc.subject.ytmGrowth strategies
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmLocal marketing
dc.subject.ytmOne to one marketing
dc.subject.ytmIndividual marketing
dc.subject.ytmGuerilla marketing
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10168581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486389
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess