Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaş, Battal
dc.contributor.authorKurt, Şule
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:51Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663600
dc.description.abstractTez çalışmamın amacı, sinema kültürünün gelişimine, sinemanın düşünsel, kültürel, eleştirel ve evrensel boyutta zenginleşmesine sağladığı katkıları ortaya koymak, Türk Sineması'nın en önemli yılları olarak kabul edilen 1960'lı yıllarda Türkiye'de varlığını sinemacılar, yazarlar, araştırmacılar, izleyiciler için film toplayan, saklayan ve koruyan, sinemayla ilgili belge, afiş, dergi, kitap, fotoğraf, slayt vb. yayınları toplayan ve istenildiğinde bunları yararlanmaya sunan kuruluş olan Sinematek'in tarihsel evrimi ve asıl kaynağı olan Fransız Sinemateki'ni dijital kütüphane ve film arşivini detaylı olarak incelemektir. Çalışmamın amacını oluşturan varsayımlardan en önemlisi; sinema sanatına katkı sağlayan sinemateklerin izleyici kitlelerine nasıl bir ortam sağladıklarını ve günümüzdeki anlayışla sinema izleme ortamlarının evrilerek nasıl bir gelişim ve yenileşme gösterdiğini, yeni teknolojilerle sağladıkları uyumu ve izleyici beklentileri doğrultusundaki başarılarını eleştirel anlamda araştırmaya çalışmak olmuştur.
dc.description.abstractABSTRACTThe aim of my dissertation is to develop the cinema culture, to contribute to the enrichment of the cinema in the intellectual, cultural, critical and universal dimensions. In the 1960s, considered as the most important years of Turkish Cinema, the presence in Turkey of filmmakers, writers, researchers, Collecting, preserving and preserving documents related to cinema, banners, magazines, books, photographs, slides, etc. The historical evolution of Sinematek, the institution that collects publications and presents them for use on demand, and the French Cinematheque, the main source, examine the digital library and film archive in detail. The most important assumptions that constitute the purpose of my work are; The cinematographers contributing to the art of cinema have been trying to critically investigate what kind of environment they provide to the spectators and how today's cinema viewing environments evolve and evolve by evolving, the harmony they provide with new technologies and their expectations towards audiences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectArşivtr_TR
dc.subjectArchiveen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAlternatif film izleme mekanları olarak sinematek olgusu
dc.title.alternativeCinematheque case as an alternative film viewing spaces
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-11-21
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema audiences
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmMonitoring
dc.subject.ytmImage viewing
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmElectronic tracking
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmCinematheque
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmCanada
dc.identifier.yokid10170133
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486390
dc.description.pages307
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess