Show simple item record

dc.contributor.advisorEyüboğlu, Ezgi
dc.contributor.authorKarahan, Gülnaz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:34Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663460
dc.description.abstractUlusal ve uluslararası rekabetin hızla arttığı günümüzün memnuniyet odaklı hava taşımacılığında hizmetin hedeflenen kalitede ve sürdürülebilir olması için insan kaynağı büyük önem taşımaktadır. Havayolu şirketlerinde üst yönetimce alınan kararların etkin ve verimli bir şekilde uygulanabilmesi için eğitimli, örgütsel bağlılık taşıyan ve işe ilişkin mutluluk duygusuna sahip çalışanlara ihtiyaç vardır. Yolcuların bir havayolu şirketinin hizmet kalitesini ve başarısını değerlendirmesinde en önemli çalışan gurubu kabin ekipleridir. Bu bağlamda, araştırmanın temel amacı hava taşımacılığı sektöründe yer alan farklı kuşaktaki kabin ekibi personelinin öznel mutluluklarının ve işe ilişkin duyuşsal iyilik algıları arasındaki ilişkilerinin incelenerek aralarındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasıdır. Kabin ekibi personelinin normal yaşamlarındaki mutluluğunun işe ilişkin duyuşsal iyilik algısı üzerinde etkilerine yönelik çalışmaların literatürde yok denilecek düzeyde olmasından dolayı araştırmada hava taşımacılığı sektöründe önemli bir konuma sahip olan kabin ekibi üyelerinde nasıl bir etkide bulunduğuna ve kuşak farklılıkları ile ilişkisine dönük sorulara cevap aranmıştır. İstanbul merkezli beş havayolu işletmesinde çalışan 500 kabin ekibi personeli ile anket çalışması yapılmıştır. Araştırma anketi üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik bilgi formu, ikinci bölümde `Oxford Mutluluk Envanteri (OHI)` ve üçüncü bölümde `İşe İlişkin Duyuşsal İyilik Algısı (JAWS)` ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öznel iyilik algısının işe ilişkin iyilik algısı üzerinde pozitif yönlü, anlamlı ve önemli etkiye sahip olduğu, işe ilişkin pozitif duyguları ve işe ilişkin iyilik algısı yüksek olan işgörenlerin öznel iyilik algısı yüksek; işe ilişkin negatif duyguları yüksek olan işgörenlerin öznel iyilik algısı düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn today's contentment-oriented air transportation where national and international competition is rapidly increasing, to ensure that the service is of the targeted quality and sustainability, human resources are of great importance. For decisions made by top management to be effectively and efficiently implemented, airline companies need employees who are educated, have organizational commitment and a sense of work-related happiness. Cabin crew are the most important working group in passengers' evaluation of the quality and success of an airline company. In this context, the main objective of the research is to put forth similarities and differences by examining the relationship between the subjective happiness of the cabin crew members of different generations in the air transport sector and their perceptions of job-related affective well-being. Due to the fact that the literature on how the cabin crew's happiness in their normal lives effect their perception of job-related affective well-being is of minute amount, this research seeks to answer the questions related to these effects on cabin crew members who have an important position in the air transportation sector and to find the connection of these results with the generation gaps. A questionnaire study was conducted with 500 cabin crew members working in five airline companies operating in Istanbul. The research questionnaire consists of three parts. In the first part a demographic information form, in the second part `Oxford Happiness Inventory (OHI)` and in the third part `Job-Related Affective Well-Being Scale` `JAWS` was used. As a result of the research, subjective well-being perception has a positive, meaningful and significant effect on the perception of job-related well-being, and it was founded that the employees who have high positive job-related emotions and high perceptions of job-related well-being have a high subjective well-being; employees that have high negative job-related emotions have low subjective well-being levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÖrgütsel iletişimde işe ilişkin duyuşsal iyilik algısı ile öznel mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi: Türkiye`de havayolu şirketlerinde kabin memurları üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativeThe relationship between subjective wellbeing and job related affective wellbeing in organizational communication: A field research on cabin officials of airline companies in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-16
dc.contributor.departmentİletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmCabin attendant
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmRelated affective well-being
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmSubjective happiness
dc.identifier.yokid10193863
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526983
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess