Ailenin katılım ve desteği ile ilkokul öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarısı arasındaki ilişkiler
dc.contributor.advisor | Cesur, Mustafa Onur | |
dc.contributor.author | Doğan, Utku Can | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:07:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:07:27Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663405 | |
dc.description.abstract | Araştırmalar, aile katılımının, çocuğun kişilik gelişimi ve okul başarısı üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu desteklemektedir. Günümüzde, yabancı dil öğrenmek önemli olduğu için, aile katılımının bu konuda başarıya etkisi daha önemli hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı, ailelerin okul sürecine katılım seviyesi ve ilkokul öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarışı seviyesini tespit edip ikisi arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Bunun için dört ilkokuldan 182 veli, iki Likert tipi ankete katılmıştır. Akademik başarı seviyenin belirlenmesi için İngilizce öğretmenleri tarafından rubrik değerlendirme formları doldurulmuştur. Daha sonra SPSS programıyla değişkenler arasındaki ilişki Pearson korelasyonu kullanılarak test edilmiştir. Sonuç olarak, aile katılım seviyesi ve ilkokul öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarı seviyesi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin sınıf seviyesi yükseldikçe, ailenin katılım seviyesinde düşüş tespit edilmiş, ancak bunun İngilizce dersi akademik başarısına herhangi bir etkisi bulunamamıştır. Bu konuda araştırma yapmak isteyenlere ilişki tespiti için çeşitli ara değişkenleri dikkate alması, öğretmenlere velileri okul sürecine dahil etmek için daha fazla çaba göstermesi, velilere ise çocuklarının okul başarılarını takip etmek ve aksaklıklar durumunda ne yapmaları gerektiğini bilmeleri için okul sürecine daha fazla katılmaları önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | Researches promote parent involvement has a positive impact on personality development and school achievement of children. As learning a foreign language is important today, the impact of parental involvement on achievement at this becomes more important. This research aims to detect the level of parental involvement and the level of academic achievement at English of elementary school students and to suggest if there is a relationship between them. To detect this, 182 parents from 4 elementary schools have participated 2 likert scale questionnaires. Rubric evaluation forms have been filled up to detect the level of academic achievement by English language teachers who work at these 4 elementary schools. Pearson Correlation Tests on SPSS have been done to understand if there is a relationship between the level of parent involvement and the level of academic achievement at English of elementary school students. As a result, a meaningful relationship between them could not have been found. It has been detected that parent involvement decreases as long as students pass, however any impact of this on academic achievement at English has not been found. It is recommended for people who wants to do a research about this to regard various intervening variables for detection of relationships, for teachers to make more effort to include parents in the process of school, for parents to participate the process of school more to follow their children's school achievement and to know what they should do in case of malfunction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ailenin katılım ve desteği ile ilkokul öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarısı arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | The relationships between parent involvement and support and academic achievement at English of elementary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.subject.ytm | Family support | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10213421 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529050 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |