Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu Akbaş, Özge
dc.contributor.authorÇalişkan, Sadik
dc.date.accessioned2021-05-08T09:07:16Z
dc.date.available2021-05-08T09:07:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663331
dc.description.abstractReklamcılığın temel amaçları tüketiciyi ürün ya da hizmetler konusunda bilgilendirmek ve ikna etmektir. Bu amaçlara ulaşmak için hikaye anlatıcılığı benzersiz fırsatlar sunar. Doğası gereği hikaye anlatıcılığı bilginin aktarılması ve iknaya yöneliktir. Bu çalışmada Türkiye'de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığının nasıl kullanıldığı incelenmiş ve mevcut hikaye teorilerine göre analizler yapılmıştır. 2017 Kristal Elma Festivalinde ödül alan 85 reklam filmi örneklem olarak alınmıştır. Çalışma reklam filmlerinin mesaj, çatışma, karakterler ve olay örgüsü gibi temel unsurları taşıdığını göstermiştir. Bunun yanında Christopher Booker'ın yedi temel hikaye kuramına göre en sık kullanılan olay örgüsünün komedi olduğu görülmüştür. Carl Jung'un arketip kuramına göre en sık kullanılan arketip bakıcı arketipidir. Reklam çekicilikleri incelendiğinde ise müzik çekiciliği ve duygusal çekicilik reklamların hemen hemen hepsinde mevcuttur. Bu çalışma aynı zamanda reklam filmi tasarımının hikaye anlatıcılığı teorileri esas alınarak yapılmasının önemini de ortaya koyar.
dc.description.abstractThe main purpose of advertising is to inform and persuade consumers about products or services. Storytelling offers unique opportunities to reach these goals. İntrinsically storytelling aims at the transfer of information and to persuasion. This study examined how the storytelling is used in commercial films in Turkey and analysis were carried out according to current story theories. 85 commercial films awarded at the 2017 Crystal Apple Festival were taken as samples. The study showed that commercial films carry key elements such as message, conflict, characters, and plot. What is more, according to Christopher Booker's seven basic story theory, the most commonly used plot was comedy. According to Carl Jung's archetypal theory, caregiver archetype was the main character archetype. With respect to advertising appeals, music appeal and emotional appeal were present in almost all commercial films. This study also demonstrates the importance of designing commercial films grounding on storytelling theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTürkiye`de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği
dc.title.alternativeThe use of storytelling in advertising videos in Turkey: The case of Crystal Apple Festival 2017
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-11
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStory telling
dc.subject.ytmAdvertising films
dc.subject.ytmArchetype
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid10208984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid528454
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess