Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Handan
dc.contributor.authorToplu, Gözdem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:06:43Z
dc.date.available2021-05-08T09:06:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663085
dc.description.abstractMotivasyon, insanların başarılarını artıran faktörlerin başında gelmektedir. Farklı yaş gruplarında ilkokula başlayan 5.sınıf öğrencilerinin benlik saygıları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemek çalışmanın amacı olarak belirlenmiştir. 200 öğrencinin katılımının sağlandığı araştırma sonuçlarına göre benlik saygısı akademik motivasyonu etkilemekte, benlik saygısı düzeyi arttıkça akademik motivasyon düzeyi artmaktadır. İstanbul ili Maltepe ilçesinde öğrenim gören 200 öğrencinin ve ebeveynlerinin verdiği yanıtlar bu çalışmanın sınırlıklarını meydana getirmektedir.
dc.description.abstractOne of the main factors that increase the success of people is motivation. Main goal of this study is, to investigate the relationship between self-esteem and academic motivation of 5th grade students who started primary school in different age groups. With the participation of 200 students, result of the study shows that self-esteem influences academic motivation and academic motivation increases as self-esteem level increases. The response of the 200 students and their parents who were studying in Maltepe district of İstanbul province is the limitations of this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFarklı yaş grubunda ilkokula başlamış 5.sınıf öğrencilerinin benlik saygıları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship betweenthe self-respect and academic motivations in the different age group students who are in 5th year primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-24
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAcademic skills
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10240006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546442
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess