Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Handan
dc.contributor.authorKatiksiz, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-08T09:06:33Z
dc.date.available2021-05-08T09:06:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663017
dc.description.abstractKadınların çalışma hayatında daha fazla yer almaya başlamaları, çalışan ve çalışmayan annelerin çocuk yetiştirme tutumlarının karşılaştırılmasını beraberinde getirmiştir. Çocukların, okul ortamında bulunmaya başlamaları ebeveyn dışında biriyle yoğun vakit geçirmelerine sebep olmaktadır. Öğretmenler, ebeveynlerinden sonra çocuklar için önemli rol modellerdir. Buna bağlı olarak, öğretmen algısının çocukların akademik benlik saygısı üzerinde etkili olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, 5-6 yaş arası çocuğa sahip çalışan ve çalışmayan annelerin çocuk yetiştirme tutumları ile bu çocukların öğretmen algılarına göre akademik benlik saygısı düzeyleri ilişkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili Kartal ilçesinden 300 anne ve öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Ebeveyn Tutum Ölçeği, Akademik Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların akademik benlik saygısı üzerinde anne tutumlarının etkisi olmadığı, çalışan annelerin, çalışmayan annelere göre izin verici tutumlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Annelerin izin verici tutumlarının ve çocukların akademik benlik saygılarının anne eğitim düzeyinin yükselmesine bağlı olarak arttığı, bir çocuğu olan ve çocuğu birinci sırada olan annelerin izin verici tutumlarının araştırmaya katılan diğer annelerden daha yüksek olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractWomen's being more involved in the working field has led to a comparison between the employed and unemployed women in means of their attituteds towards raising a child. Children's being in a school environment lead them to have more time with people other than their parents. Teachers are the most important role models the lives of children. In relation to that, it has been thought that the teacher perception may have an effect on children's academic self respect. Thus the aim of this study is to examine the relationship between the child rearing attitudes of the employed mothers with children at the of age 5 to 6 and the unemployed mohters according to teacher perception. The research's study group includes 300 mothers an teachers from İstanbul in Kartal. Personal information form that has been prepared by the researcher, Parents' Attitudes Scale and Academic Self Respect Scale have been used in the study.According to the results of the study, it was found that mother's attitudes do not have an effect on children's academic self-respect and the employed mother's permissive attitudes are higher than the mothers who are unemployed. It was found that mother's permissive attitudes and children's academic self-respect increase according to mother's higher education level. It was obtained that permissive attitudes of the mohters who have one child and whose child is in the first rank are higher than the other mothers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title5-6 yaş arası çocuğa sahip çalışan ve çalışmayan annelerin çocuk yetiştirme tutumları ile bu çocukların öğretmen algısına göre akademik benlik saygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the relationship between the employed and unemployed mothers' attitudes towards raising their children at the ages of 5-6 and children's academic sel respect level according to teacher perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-25
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmMother education
dc.subject.ytmMother behavior
dc.subject.ytmUnemployed women
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmAcademic self
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10240123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546558
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess