Show simple item record

dc.contributor.advisorÇuhadaroğlu, Alper
dc.contributor.authorKildiran, Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:06:32Z
dc.date.available2021-05-08T09:06:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/663009
dc.description.abstractBu çalışmada lise öğrencilerinin zorbalıkla baş etme ve zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Tekirdağ ilinin Süleymanpaşa ilçesinde eğitim gören 444 lise öğrencisiyle bu çalışma yürütülmüştür. Katılımcılar rastgele, seçkisiz ve gönüllülük esasına göre seçilmiştir. Katılımcılardan Kişisel Bilgi Formu, Zorbalık Eğilimi Ölçeği, Zorbalıkla Başetme Ölçeği ve Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçekleri kullanılarak veri toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmış olup; analizler için Pearson Korelasyon Analizi, Bağımsız Grup T Testi ve Tek Yönlü Vasyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, zorbalıkla baş etme düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasında negatif yönde, zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonuçları genel olarak alanyazın çalışmaları ile tutarlı olup alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır. Son olarak ileride yapılabilecek çalışmalar için önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn this study; it has aimed to examine the relevance between coping with bullying and bullying tendency levels of high school students with computer game addiction. For this purpose, this study was conducted with 444 high school students who are studying in Tekirdağ's Süleymanpaşa district. Participants was selected randomly, unrequited and voluntarily. Personal Information Form, Bullying Tendency Scale, Coping with Bullying Scale and Computer Game Addiction Scale for Children used to collect data from participants. SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) program used for data analysis; Pearson Correlation Analysis, Independent Group T Test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) used for analyzes. As a result of study, there is negative correlation between levels of coping with bullying and computer game addiction and positive correlation between bullying tendency levels and computer game addiction. The results of this study generally consistent with other studies in the literature and has discussed in the frame of the literature. Finally, suggestions for further studies has given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin zorbalıkla baş etme düzeyleri ve zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relevance between coping with bullying levels and bullying tendency levels with computer game addiction of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10256451
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555110
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess