Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Şahin
dc.contributor.authorGündoğdu, Ertuğrul
dc.date.accessioned2021-05-08T09:06:26Z
dc.date.available2021-05-08T09:06:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662959
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Mahir İz şahsiyetini ve eserlerinin önemini belirtmek, Mahir İz'i dönemin eğitim uygulamalarından hareketle farklı kılan öğretmen davranışlarını ve onun günümüz öğretmenlerine hangi özellikleriyle rol model olabileceğini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veriler belgesel tarama ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Mahir İz' in İSAM ( İslâm Araştırmaları Merkezi )' da bulunan sohbetlerine ait 16 saatlik ses kayıtları dinlenilerek notlar alınmıştır. Mahir İz'in vefatıyla ilgili gazetede çıkan haberlere Beyazıt Devlet Kütüphanesi arşivi taranarak ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen sorular ile Mahir İz' in öğrencilerinden Emin Işık, Yaşar Fersahoğlu, Mustafa Uzun ve Nihat Çeçen ile Mahir İz'in öğrencisi olmamış ancak onunla tanışmış Dursun Gürlek ile Mahir İz konulu görüşme yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında elde edilen veriler alt başlık haline getirilerek çözümlenmiştir. Mahir İz günümüz öğretmenlerine; kadim medeniyetin öğretmene yüklediği derin mananın farkında olup mesuliyet hissiyle hareket etmesiyle, mesleğini haz duyarak yapmasıyla, öğrencilerindeki yeteneği keşfedip onları doğru şekilde yönlendirebilmesiyle, öğrencilerine güvenmesi ve onlara özgüven aşılamasıyla örnek olabilecek bir öğretmendir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to specify the importance of personality and studies and to put forward the teacher behaviours of Mahir İz that make him different and to be role model which features for teachers with reference to the education practices of the term. The research is scanning model. The data has been collected via using of documentary scanning and semi-structured interview. The notes have been taken by listening 16 hourly's sound recording of Mahir İz's conversation in İSAM (Islamic Research Center). The news about the death of Mahir İz in newspaper has been reached via scanning of the archive of Beyazıt State Library. The interview has been made by the researcher's reformed questions about the themed of Mahir İz with. The students of Mahir İz; Emin Işık, Yaşar Fersahoğlu, Mustafa Uzun and Nihat Çeçen and not being student but acquainted with Dursun Gürlek. Mahir İz is a specimen teacher because he is aware of the profound meaning attribution by our ancient civilization to today's teachers, act with responsibility, making his occupation feeling pleasure, discover the ability of students and guide them correctly, trust and instill self-confidence to his students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMahir İz`in hayatı, eserleri ve muallimliği
dc.title.alternativeMahir Iz's life, studies and teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10289679
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588884
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess