Show simple item record

dc.contributor.advisorZabcı, Neslihan
dc.contributor.authorÇelebi, Sevda
dc.date.accessioned2021-05-08T09:06:07Z
dc.date.available2021-05-08T09:06:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662815
dc.description.abstractBu çalışma toplumsal çatışmalara maruz kalan ergenlerin kimliğe ilişkin zihinsel temsillerini, öznel travma travma deneyimlerini nasıl anlamlandırdıklarını ve bu travma deneyiminin kimlik inşasına etkisini nitel olarak incelenmeyi amaçlanmıştır. Araştırmada toplumsal ve aile düzeyinde kimliğe ilişkin temsilleri etkileyen değişkenlerin anlaşılması ve travmatik deneyimin bireyin ruhsallığındaki etkilerini derinlemesine anlaşılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi 16-18 yaş arasında, Nusaybin'de yaşayan ve okuyan lise öğrencileri arasından 10 katılımcı olarak belirlenmiştir. Her bir katılımcıyla 1 kez yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve görüşmeler yorumlayıcı fenomenolojik analiz yöntemiyle ile incelenmiştir. Yapılan analizde, 'toplumsal düzeyde bireyselleşmeyi etkileyen yapısal zorluklar', 'aile düzeyinde bireyselleşmeyi etkileyen yapısal zorluklar', 'travmanın yıkıcı deneyimi' ve 'yıkıcı deneyimlerin kimlik inşasına etkisi' olmak üzere 4 üst tema belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to examine identity-related mental representations of the teenagers who have exposed to societal conflicts, how they interpret their subjective trauma experiences, and the impact of this experience on identity construction within the scope of qualitative research. In this study, it is aimed to construe variables that have an impact on the representations related to identity on societal and family basis, and also to deeply comprehend the effects of a traumatic experience on an individual's mental state. The sample of the study is designated with 10 participants from 16-18-year-old highschool students living and studying in Nusaybin. A semi-structured interview has been done with every participant, and the interviews are analyzed with the method of interpretive phenomenological analysis. In this analysis, 4 main themes are determined: 'constructional difficulties affecting individualization on societal basis', 'constructional difficulties affecting individualization on family basis', 'destructive experience of trauma' and 'the impact of destructive experiences on identity construction'.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleToplumsal çatışmalara maruz kalan ergenleri kimlik algılarının ve tanımlarının nitel olarak ele alınması
dc.title.alternativeThe identity perceptions and definitions of adolescent who had exposed to societal conflicts: a qualitative research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10303673
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594952
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess