Sinemada mekan tasarımının incelenmesi: Bilim kurgu sineması örneği
dc.contributor.advisor | Akyıldız Hatırnaz, Aslı | |
dc.contributor.author | Öztürk, Belis | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:05:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:05:07Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662460 | |
dc.description.abstract | Mimarlık; insanların yaşamsal faaliyetlerini gerçekleştirmek, barınma, dinlenme, çalışma, eğlenme gibi eylemlerini sürdürebilmeleri amacıyla gerekli mekânları, işlevsel gereksinmeleri, teknik-ekonomik olanaklarla ve çevrenin izin verdiği ölçülerde birleştirerek estetik yaratıcılıkla inşa etme sanatıdır. İnsanların sosyal ve kültürel ihtiyaçlarına ışık tutan sinemasal mekânlar da mimarlığın bir parçasıdır.Bu bağlamda tez çalışmasında mimarlık ve sinema etkileşimine neden olan etmenler belirlenerek, hangi yollarla bu etkileşimin gerçekleştiği, mimarlığın bu etkileşimden ne şekilde fayda sağladığı ya da sağlaması gerektiği, mimarlık ve sinema arasındaki bağı kuran bu etmenlere mimarlığın nasıl bir bakış açısıyla yaklaşması gerektiği üzerinde durulmaktadır.Ayrıca sinemasal mekânın nasıl tasarlanması gerektiği; sinemasal mekânın kullanılması, sinemasal mekânın oluşturulma biçimleri, sinemasal mekânın oluşturulmasında filmsel araçların rolleri, örnek filmler üzerinde incelemeler yaparak açıklanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In order to perform people?s vital activities and maintain activities such as housing, resting, working and having fun, architecture is the art of constructing the places and the functional requirements with an aesthetic creativity through techno-economical circumstances and the extent allowed by the environment. The cinematic places which bring light to people?s social and cultural needs are also part of architecture.In this context, by determining the factors which cause interaction between architecture and cinema, this study shows with which ways this interaction takes place, how architecture gets benefit from this interaction or how it should get benefit from and how architecture should approach to the factors which cause interaction between architecture and cinema.And also, this study tried to explain how cinematic places should be designed by examining the usage of the cinematic places, creation styles of cinematic places and the roles of filmic tools in creating cinematic places and examining sample films. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Sinemada mekan tasarımının incelenmesi: Bilim kurgu sineması örneği | |
dc.title.alternative | A study of space design for cinema: A science fiction samples | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Space design | |
dc.identifier.yokid | 427892 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 315199 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |