Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyıldız Hatırnaz, Aslı
dc.contributor.authorÖztürk, Belis
dc.date.accessioned2021-05-08T09:05:07Z
dc.date.available2021-05-08T09:05:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662460
dc.description.abstractMimarlık; insanların yaşamsal faaliyetlerini gerçekleştirmek, barınma, dinlenme, çalışma, eğlenme gibi eylemlerini sürdürebilmeleri amacıyla gerekli mekânları, işlevsel gereksinmeleri, teknik-ekonomik olanaklarla ve çevrenin izin verdiği ölçülerde birleştirerek estetik yaratıcılıkla inşa etme sanatıdır. İnsanların sosyal ve kültürel ihtiyaçlarına ışık tutan sinemasal mekânlar da mimarlığın bir parçasıdır.Bu bağlamda tez çalışmasında mimarlık ve sinema etkileşimine neden olan etmenler belirlenerek, hangi yollarla bu etkileşimin gerçekleştiği, mimarlığın bu etkileşimden ne şekilde fayda sağladığı ya da sağlaması gerektiği, mimarlık ve sinema arasındaki bağı kuran bu etmenlere mimarlığın nasıl bir bakış açısıyla yaklaşması gerektiği üzerinde durulmaktadır.Ayrıca sinemasal mekânın nasıl tasarlanması gerektiği; sinemasal mekânın kullanılması, sinemasal mekânın oluşturulma biçimleri, sinemasal mekânın oluşturulmasında filmsel araçların rolleri, örnek filmler üzerinde incelemeler yaparak açıklanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn order to perform people?s vital activities and maintain activities such as housing, resting, working and having fun, architecture is the art of constructing the places and the functional requirements with an aesthetic creativity through techno-economical circumstances and the extent allowed by the environment. The cinematic places which bring light to people?s social and cultural needs are also part of architecture.In this context, by determining the factors which cause interaction between architecture and cinema, this study shows with which ways this interaction takes place, how architecture gets benefit from this interaction or how it should get benefit from and how architecture should approach to the factors which cause interaction between architecture and cinema.And also, this study tried to explain how cinematic places should be designed by examining the usage of the cinematic places, creation styles of cinematic places and the roles of filmic tools in creating cinematic places and examining sample films.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleSinemada mekan tasarımının incelenmesi: Bilim kurgu sineması örneği
dc.title.alternativeA study of space design for cinema: A science fiction samples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmSpace design
dc.identifier.yokid427892
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315199
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess