dc.contributor.advisor | Sakınç, Esra | |
dc.contributor.advisor | Gündeş, Simten | |
dc.contributor.author | Bilen, Meriç | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:05:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:05:02Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662420 | |
dc.description.abstract | Sinema tarihinde; konu, izleyici çeşitliliği ve modernleşme çabası ile korku türü, önemli bir yere sahiptir. Korku sinemasının, varlığını ilk hissettirdiği; kısa/ sessiz /renksiz örnekleri ile teknoloji olgusunun eklemlendiği, analitik çözümlü filmler; aydınlatma tasarım yoluyla duygu ve mod değişim ve geçişleri sağlar. Aydınlatmanın, `gerçekçi görsel? sunumundaki etkinliği çok önemlidir.Çalışma, dört bölüm kapsamında ele alınmaktadır. Birinci bölümde; yapılan çalışmanın amacı, tez konusu bağlamında kurulan hipotez, yapılan literatür taraması ve başvurulan kaynaklar ve daha önceden hazırlanmış benzer çalışmaların özetleri yer almaktadır. İkinci bölümde ise; korku kavramının tanımı, farklı disiplinlerle kurduğu etkileşim ile sinemasal korku tarihinin; anlatısal/figüratif yapısı ve sinemanın toplumsal olaylar karşısında duruşu gibi konuların, kronolojik sıralama ile sunumu amaçlanmaktadır. Üçüncü bölüm; sinemasal aydınlatma teknik ve yaklaşımları, sinemasal atmosfer yaratımı, ışık/gölge kavramları gibi görsel belirleyicilerin, sinemasal mekân ve karakterler için kullanımı gibi bölümler; sinema görselleri üzerinden tanımlanmaktadır. Dördüncü bölümde ise; psikolojik-gerilim sineması örneği `Siyah Kuğu? film izleğinin, filmsel aydınlatma donanımı ve aydınlatmanın niteliksel özelliklerine göre yorumlanmasına ve tablolara yer verilecektir.Korku-Gerilim Sineması anlatısında, aydınlatma tasarımının değişimi ile atmosfer yaratım bağlamında edimlenilenler ile hazırlanan bu tezde; aydınlatma kararlarının, duygusal durum değişkeleri bağlamında kullanılabildiği üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda, psikolojik-gerilim türünde incelenen `Siyah Kuğu? (Black Swan) film örneği, imgesel anlam ve aydınlatma kullanımının irdelenmesi düzeylerinde, gerekli yeterlik ve donanıma sahip olduğundan, bu sınırlar çerçevesinde değerlendirilebilir düzeydedir.Anahtar Kelimeler: Korku, Korku Sineması, Aydınlatma Tasarımı, Atmosfer, Film Çözümleme, Göstergebilim. | |
dc.description.abstract | In the history of cinema, the subject, with the diversity of the audience and the modernization effort, horror genre has a great importance. Horror cinema firstly had short/silent/colorless samples, to which technology phenomenon was added to provide a mood change and transition. Lighting still protects its effect on horror movie in terms of creating atmosphere and mood formation. Lighting presentation is very important activity in 'realistic images'.This study includes four chapters. In the first chapter; the purpose of the study, hypothesis, literature review, resources and summaries of the previous studies are discussed. Second chapter presents the description of the horror concept; its interaction with the history of horror cinema, its expressive/figurative structure, the subjects such as the posture of the cinema in the face of social issues and its chronological alignment. In the third chapter, cinema images, such as the techniques and approaches in lighting, creating an atmosphere, visual identifiers like lighting and shadow concepts, the usage of space for characters, are described. Fourth chapter includes an example of psychological-thriller cinema, theme of the movie `Black Swan?, the characteristics of filmic interpretation of qualitative lighting equipment and lighting and tables.This study emphasized that in the narration of horror-thriller cinema, alteration in lighting design with the creation of the atmosphere, so that the lighting decision could be used in the context of the emotional state variables. In this respect, examined in the psychological-thriller genre 'Black Swan' film sample is equipped with the necessary competence and the assessment which is within the limits of to be envisioned.Keywords: Horror, horror cinema, lighting design, atmosphere, film analysis, semiotics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Korku gerilim sinemasında aydınlatma kullanımı ile atmosfer ve duygu yaratımı: Siyah Kuğu film örneği | |
dc.title.alternative | Creating atmosphere and emotion in horror-thriller movies by using light: Black Swan film case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10019067 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 341330 | |
dc.description.pages | 232 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |