Show simple item record

dc.contributor.advisorIrklı Eryıldız, Demet
dc.contributor.authorÖztürk, Ayşe Farahnaz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:57Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662383
dc.description.abstractBarınma amacı ile ortaya çıkan mimarlık, zaman içinde eğitimle edinilen bir meslek haline gelmiştir. Temel tasarım eğitimi ise mimarlık eğitiminin ilk basamağı olup mimarlık öğrencileri için mimarlığa giriş niteliğinde olması ve hayal gücünü geliştirmeyi, yaratıcılıklarını arttırmayı amaçlaması bakımından önemlidir.İnsanoğlu hayatının her alanında üretim ve tasarım sürecinde bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde sorunlarının çözümlerini doğada aramıştır. Benyus bu duruma biyotaklit (biomimicry) yani doğayı taklit etme adını vermiştir. Böylece doğadan esinlenmek sistematikleşirken tasarım süreçlerinde uygulanması kolaylaşmıştır. Türkiye'de bazı üniversitelerde, mimari temel tasarımda doğadan esinlenilen uygulamalar yapıldığı bilinmektedir. Bunların ne kadar biyotaklit tasarım anlayışına sahip olduğunu tespit etmek ve bu yöntemlerin kapsamları hakkında ayrıntılı çalışma yapmak bu çalışmanın amaçlarından biridir. Bu tezde, bu sorunsaldan yola çıkarak temel tasarımın ne olduğu, tarihsel süreci ve biyotaklitin ne olduğu açıklanmıştır. Türkiye'deki temel tasarım eğitimine, Maltepe Üniversitesi temel tasarım dersinde üç farklı yılda yapılan çalışmalara bakılmış, temel tasarımda doğadan esinlenilen çalışma örnekleri incelenip, biyotaklit yaklaşımında hangi adımları uyguladığı gösterilmiş, diğer temel tasarım yaklaşımlarını ne ölçüde ve nasıl kapsadığı tablolaştırılarak anlatılmıştır. Takip eden bölümde bu derste uygulanabilecek örnekler verilmiştir, bunların biyotaklit olup olmadığı ve temel tasarım dersinde kullanılıp kullanılamayacağı incelenmiştir. En son bölümde ise temel tasarım dersinde biyotaklit tasarım yöntemlerinin uygulanabilirliği değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractArchitecture emerged for the purpose of taking shelter, but in time became the subject matter of an academic discipline. Serving as an introduction to architecture, basic design training is the first step of architectural education which aims to develop the imagination and creativity of students.Whether intentional or not, humankind has appealed to nature for the process of creation and design in almost every aspect of life. Benyus calls this phenomenon `biomimicry` which means imitating the nature. Consequently, finding inspiration from nature was systematized and its application to design processes became easy.Several Turkish universities are known to offer courses on the application of natural themes in architectural basic design. Determination of the degree to which these applications possess elements of biomimicry design and the description of their scope is the purpose of this labor. In order to determine the role of biomimicry in basic design, this thesis defines the meaning and, the historical processes of basic design and the meaning of biomimicry. The basic design education in Turkey, and that at Maltepe University over the course of three years has been examined. Examination of nature inspired themes in basic design has revealed the steps involved in biomimicry systematic, and depict how and the extent to which these comprise basic design. Subsequently, several examples of nature inspired designs were examined to determine whether they constitute biomimcry and whether they were suited for use in basic design education. In the final chapter, the suitability of biomimcry design method as an approach for basic design education has been reviewed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleMimarlıkta temel tasarım eğitim yöntemi olarak biyotaklit
dc.title.alternativeBiomimicry as a methodology for basic design education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10075767
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446641
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess