Show simple item record

dc.contributor.advisorErataman, Hicran
dc.contributor.authorTaşkin, Ezgi
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:55Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:55Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662365
dc.description.abstractBu araştırma ile akaryakıt sektörünün kullanıcısı tarafından algılanmayan arka planda kurumsal yönleri ortaya konmuş ve müşterilerin hizmetine açılan alanlarda nelere dikkat edildiği incelenmiştir. Bu inceleme ile de satışa katkı sağlayabilecek politikaların konsepte nasıl uyarlandığı ve nasıl sunulduğu araştırılmıştır. İç mimarinin her alanda organizasyon, uygulama ve fikir işi olduğunu ve bu teknik anabilim dalının uyarlamalar ile işletmelerdeki etkisinin satış değerlerini nasıl etkilediğini ispatlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda marka bünyesinde bir iç mimarın konsept yönetimi ve bu yönetimin iş geliştirmeye yönelik aktiviteleri ortaya konulmuştur.Bu çalışma; sektörü tanımayan ve bu sektörde kariyer hedefi olan insanların faydalanması açısından önem taşımakta olup, ileri ki yıllar da yapılacak uygulamalar da kişilerin araştırmalarına ışık tutması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIn this research we analized what is considered to be important in the fields that are in service of the customers in the fuel industry sector with its institutional aspects in the background.And with this analysis we researched how the policies that will possibly contribute to the sales are adapted and presented into the concept.In this work it is aimed to prove that interior design is a bussiness of organization , application and new ideas ; and how as a majör field of science it effects the sales ratios of institutions with the right adaptations and adjustments.In relation to this purpose , we put forth the concept managament process of an interior designer who is working for a brand and the step by step activities of this managament that contributes to the developement of the business.This work is important in the sense that it may be helpful for people who don't know about this sector and want to have a career in this sector to benefit from it; and is aimed to light the way for future researches made for different applications in the following years.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAkaryakıt istasyonlarında satış stratejilerinin konsepte uyarlanması ve marka okunabilirliği örnek çalışma: Moil Türen Petrol Ltd. Akaryakıt İstasyonu
dc.title.alternativeAdaptation of petrol stations in the concept sales strategies and brand readability case study : Moil Turen Petroleum Ltd. Fuel Station
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPetroleum stations
dc.identifier.yokid10086271
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446643
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess