Show simple item record

dc.contributor.advisorIrklı Eryıldız, Demet
dc.contributor.authorKüçük, Fatma Nur
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:53Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:53Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662350
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan gelişmeler ve enerji kullanımındaki artışla, günümüzde iklim değişiklikleri, buzulların erimesi, yağışların ve su kaynaklarının azalması, doğaya salınan zararlı gazların artması gibi sorunlarla karşılaşmaktayız. Gelecekte daha büyük problemlerle karşılaşmamak amacıyla, var olan kaynakların daha az tüketilmesi veya bu kaynakların geri dönüştürülerek kullanılması, yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanılması gerekir. Mimarlık açısından bakıldığında yeni binaların sürdürülebilir özellikte inşa edilmesi ve mevcut binaların iyileştirilmesi gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, mevcut eğitim binalarını sürdürülebilir özellikte iyileştirebilmek ve bu binaların sahip olduğu (olacağı) özelliklerle bina kullanıcılarına çevreye duyarlı olma bilinci kazandırabilmek hedeflenmiştir. Bu bağlamda, Dünya'da ve Türkiye'de bulunan sürdürülebilir eğitim binası kriterleri göz önüne alınarak tasarlanan ya da kullanımda iken sertifika alan veya sertifika sahibi olmayıp sürdürülebilir özelliklere sahip olan binalara yer verilerek, bu binaların incelenmesi doğrultusunda, İskenderun'da bulunan eğitim binasına entegre edilebilecek özellikler belirlenerek, bu özellikler ile ilgili sürdürülebilir iyileştirme çalışması yapılmıştır. İskenderun'da bulunan eğitim binasının su, elektrik, enerji gibi ihtiyaçlarını karşılamak için, bulunduğu konumdaki iklim verileri dikkate alınmıştır. Bu veriler ışığında, yağmur suyunun toplanması, gri suyun kullanımı; güneş panelleri ve rüzgâr türbini ile elektrik üretimi gibi sistemler sayesinde elde edilen kazançlar, kurulum maliyetleri, amorti süreleri ve mevcut binanın ısıtma-soğutma yükleri hesaplanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractWe have witnessed some problems; climate changes, melting of glaciers, reduction of rainfall and water resources, increased of harmful gases released into the environment due to technological developments and rise of energy consumption. In order to not face bigger problems in the future, these can be regarded as necessary elements that are the less consumption of existing resources or use recycled those resources, benefitting from renewable energy sources. In terms of architecture, to be built in sustainable feature of new buildings and improvement of existing buildings are required. In this thesis, is aimed to improve of existing buildings in sustainable property and to be able create awareness about being sensitive to the environment to users of these buildings. In this context, in the World and Turkey sustainable education building criteria is in use or designed taking into consideration sustainable is not the owner of the certificate field or in facilities certified by accommodating the building has, according to the examination of these buildings, integrated into the education building located in Iskenderun characteristics that can be determined is made sustainable improvements related to these properties. In order to address some needs such as water, electricity and energy needs, climatic data around the building was took into account. With this information, the gains achieved by power generation systems through solar panels and wind turbines, the collection of rainwater, use of gray water; the cost of installation, the determination pay off and the heating-cooling loads for existing building were calculated and finally some suggestions were given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleSürdürülebilir eğitim binalarının incelenmesi ve bu bağlamda iskenderun`da mevcut bir lise binası için iyileştirme çalışması
dc.title.alternativeAnalysis of sustainable education buildings and green retrofitting for an existing high school building in İskenderun
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-07
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10112063
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446627
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess