Show simple item record

dc.contributor.advisorOrbak, İlkün
dc.contributor.authorKaya, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:49Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-05-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662316
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, her geçen gün hızla gelişen teknolojinin perakende sektörüne olan yansımalarının bir bölümünün incelenmesine ve hazır giyim perakendesinde talep (satış) tahmini analizine odaklanılmıştır. Bu araştırmada müşteri davranışları Müşteri İlişkileri Yönetimi başlığı altında (CRM), iki farklı perakende firmasının geçmiş yıl verilerine dayanarak gelecek dönem satış tahminleri ise talep tahminleri başlığı altında incelenmiştir.Öncelikle Müşteri İlişkileri Yönetiminin anlamı, ortaya çıkışı süreci, zaman içindeki gelişimi, bazı kavramlar açıklanmıştır.Bir sonraki aşamada ise talep tahmin yöntemleri açıklanmış olup, belirli yöntemler seçilerek ilgili analizler yapılmıştır. Sonuç olarak hazır giyim perakendesinde yıllar içerisindeki satış hacmi analiz edilmiş olup gelecek tahminleri ortaya çıkarılmıştır, bu tahminler doğrultusunda satışı arttırmak için bazı öneriler ortaya çıkarılmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Müşteri / müşteri ilişkileri / müşteri ilişkilerini destekleyen yeni uygulamalar / veri analizi / veri depolanması / talep tahmini / satış analizi / zaman serileri / regresyon / trend analizi / korelasyon analizi / standart hata
dc.description.abstractThis thesis work is focused on analyzing some parts of reflection in retail trade caused by technology which is growing day by day rapidly and analyzing sales forecast for ready made clothing industry.In this research, the behaviors of customers were analyzed under Customer Relationship Management (CRM) heading and analyzing sales forecast for two different retail marks using previous sales figures to estimate the future predictions.Firstly, the meaning of CRM, the occurrence of CRM, the development of CRM, some concepts of CRM and some sub-fields of CRM were explained.In tne following part, the procedures of sales forecasting were explained and some procedures were selected and were analyzed.Finally, the sales amount were analyzed about previous years for ready made clothing industry and some suggestions were produced to increase the selling rates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titlePerakende sektöründe kullanılan teknolojik ürünlerin müşteri ilişkileri üzerindeki rolünün incelenmesi
dc.title.alternativeTo analyse the role of technological products in using retail industry on customer relationship management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-15
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10147122
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472968
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess