Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgüven, Yekta
dc.contributor.authorYurdum Kara, Rüya
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:42Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:42Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662265
dc.description.abstractGÜNÜMÜZDEKİ KAMUSALLIK ÖRÜNTÜLERİNİN KAHVE ZİNCİR DÜKKÂNLARI BAĞLAMINDA İRDELENMESİÖZETKamusallık sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi yapıların da merkezinde yer alan bir kavramdır. Geçmişten günümüze insanların sosyalleşme ve toplumsallaşma faaliyetlerine ev sahipliği yapan kamusal alanlar, farklı kültürlerin buluşma noktası olmuşlardır. Bu nedenle de, sosyal yaşamın gerçekleştirildiği çeşitli alanlar, farklı toplumlarda da olsalar, kamusal alanlar olarak nitelendirilmişlerdir. Diğer taraftan, kentler ve kentsel yaşam ise, kamusal alanın ve kamusallığın merkezini tanımlamışlardır. Modern kent yaşamında, ekonomik, siyasal, toplumsal eylemlerin odak noktası olan meydanlar, sokaklar, caddeler ve parkların yanı sıra; kafeler, pasajlar, alışveriş merkezleri, kahve dükkânları gibi mekânlar da, bireylerin karşılıklı iletişim içinde oldukları alanlardır. Bu doğrultuda, farklı niteliklere sahip olan bu mekânlar gerçekleştirilen toplumsal ve ortak sosyal ilişkiler bağlamında artık günümüzde kamusal alanlar olarak nitelendirilmektedirler. Zaman içerisinde anlamsal içeriği değişen kamusallık kavramı, kamuyu oluşturan bireylerin yaşam pratiklerinin farklılaşmasının bir sonucudur. Günümüzde ise tüketim ve küreselleşme olguları, kenti ve kentsel kamusal yaşamın yeniden biçimlenişini de beraberinde getirmiştir. Alışveriş merkezleri ve kafeler, kahve dükkanları gibi tüketim odaklı mekânlar, kent yaşamında toplumsal etkileşimin en yoğun biçimde karşılıklı olarak yaşandığı mekânlar olarak, dolayısıyla da küresel ve metropol kentlerde kamusallık ilişkilerinin yoğun olarak gerçekleştirildikleri en önemli alanlar haline gelmişlerdir.Bu yeni kamusallık biçimi bir mekâna ihtiyaç duymuyormuş gibi algılansa da; toplumsal statüsünü gösterme ve toplumsal fiziksel olarak görünür olma çabası, kentlerde kafeler, alışveriş merkezleri, kahve dükkânları gibi mekânların yeni kamusallık pratiklerinin en belirgin alanları olmasını beraberinde getirmiştir. Bu nedenle, günümüzde popüler ya da moda olan kahve dükkânları, küresel dünyada kamusallığın yaşandığı mekânların başında gelir olmuşlardır. Anahtar Kelimeler: Kamusallık, kamusal alan, tüketim kültürü, kahve dükkanları.
dc.description.abstractAN EVALUATION ON THE CHAIN COFFEE SHOPS IN THE CONTEXT OF PUBLIC PATTERNSABSTRACTAs a concept, the publicity is the central point of social, cultural, economic and political issues. The public spaces which serve for the socialization and interaction activities of the people are also the meeting point of the different cultures from past to present. Therefore all spaces which have collective and social functions are described as public spaces even if they are in different communities. On the other hand, cities and urban life determine the focal point of the publicity and public space. In the modern urban life, along with squares, streeets and parks which are the centers of socialization, cafea, passages, shopping-malls, coffee shops are also the spaces where the individuals have mutual interactions. So today, all of these various spaces which have different characters are determines as public spaces in the context of common socialization relations. Besides the publicity transforms to an other meaning on time is the result of the differentiation of the daily life pratices of the modern individuals. Today, especially the consumption and globalization cultre also re-formed the city and urban public life. The consumption spaces such as shopping-malls, cafes and coffee shops become the utmost public spaces of the metropolises due to the intense public interactions and relations. Despite this new publicity way is thought as does'nt require a physical exact space, the wish of to show the social status and to deprivatize in the daily life reveals these new public spaces which are private or semi-private spaces indeed. Due to their role on the modern metropolis life, the coffee shops are the real public spaces of globalization era.Keywords: Public patterns, public space, consumption culture, coffee shops.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleGünümüzdeki kamusallık örüntülerinin kahve zincir dükkanları bağlamında irdelenmesi
dc.title.alternativeAn evaluation on the chain coffee shops in the context of public patterns
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-07
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10181106
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516433
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineİç Mimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess