Show simple item record

dc.contributor.advisorTunalı, Volkan
dc.contributor.authorTekin, Murat Can
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:40Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662255
dc.description.abstractKurumsal şirketlerde, yazılımlardaki hatalar ve değişiklik talepleri genellikle bir talep yönetim sistemi üzerinden BT birimine iletilir. Bu sistemde yer alan öncelik ve aciliyet bilgisi BT birimi için kritik öneme sahiptir. Ancak, talebi giren kişilerin inisiyatifine bırakılan öncelik kararı her zaman gerçekçi olmamaktadır. Örneğin, kritik olmayan ve düşük öncelikli bir değişiklik talebi yüksek öncelikli olarak girilebilmekte, bu da hatalı planlama ve müşteri memnuniyetsizliği ile sonuçlanabilmektedir. Bu çalışmada, iç müşteri talepleri metin madenciliği yöntemleriyle sınıflandırılarak taleplerin önem derecesi tahmin edilmeye çalışılmıştır. Sistemin eğitimi ve testi için kurumsal bir şirketin talep yönetim sisteminden alınan kayıtlar kullanılmıştır. Ham metin formundaki talep verisi üzerinde temizlik ve ön işleme işlemlerinin ardından, doküman-terim matrisinin oluşturulmasında TFIDF ağırlıklandırma yönteminden yararlanılmıştır. Elde edilen veri seti üzerinde çeşitli sınıflandırma algoritmaları test edilmiş ve en yüksek başarıma %74,5 F-Skoru değeri ile Rasgele Orman algoritmasıyla ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn corporations, issues encountered in software and change demands are forwarded to the IT unit via a demand management system. The priority and severity information in this system has critical importance to the IT unit. However, the priority decision that is left to the individuals who create the demand records may not always be realistic. For instance, a non-critical and low-priority demand may be created with the highest priority, and this may lead to faulty planning and eventually to customer dissatisfaction. In this work, internal customer demands were classified using text mining techniques and their priorities were predicted. The system was trained and tested with the records extracted from the demand management system of a corporation. After cleaning and preprocessing the raw textual demand data, TFIDF weighting scheme was used when creating the document-term matrix. Several classification algorithms were tested on the data set obtained, and the highest performance was achieved by Random Forest algorithm with 74.5% F-Score.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleYazılım geliştirme taleplerinin metin madenciliği ile sınıflandırılması ve önceliklendirilmesi
dc.title.alternativeClassification and prioritization of software development demands with text mining
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-13
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmText categorization
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmText mining
dc.subject.ytmNatural language processing
dc.identifier.yokid10198845
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517728
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineBilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess