Anaokulları sınıf mekanlarında rengin çocuk psikolojisine etkileri
dc.contributor.advisor | Temel, Hamide | |
dc.contributor.author | Yalvaç, Elif Sinem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:04:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:04:38Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662240 | |
dc.description.abstract | İç mekan tasarımında kaliteyi belirleyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı konforudur. Günümüzde, okul öncesi eğitim kurumları için de aynı anlayış benimsenmektedir. Öğrenmede görsel algılama diğer algılamalara göre daha etkili olduğundan, dersliklerde görsel konfor koşullarının sağlanması, bu eylemin zorlanmadan, yorulmadan ve verimli bir biçimde gerçekleştirilmesi açısından özenle üzerinde durulması gereken bir konudur. Okul öncesi eğitimden istenilen oranda verim alınabilmesi programa, personele, uygulanan yöntem ve tekniklere bağlı olduğu kadar kurumlara fiziksel anlamda sağlanan koşullara da büyük ölçüde bağlıdır. Mekânın öğrenci üzerinde bıraktığı olumlu psikolojik etkiyi sağlayacak fiziksel bileşenler, algıya dayalı olarak belirlenebilmektedir. Sınıf içi ve sınıf dışı fiziksel ortam tasarımları çocuk psikolojisini etkilediği gibi eğitim kalitesini etkileyebilmektedir. Bu nedenle, okul öncesi kurumlarda, her bölümün renk ve aydınlatma sistemleri bir yandan çocukların aldıkları eğitimin kalitesini yükseltecek diğer yandan da çocuk davranışlarında olumlu yansımalar oluşturmalıdır. Bu çalışma ile okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamları ve diğer ortamlarda olması gereken renk ve aydınlatma niteliklerine değinilerek, bu konuya dikkat çekilmesi amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | One of the important factors determining quality in interior design is user comfort. Today, the same concept is adopted for pre-school education institutions. Since visual perception in learning is more effective than other perceptions, provision of visual comfort conditions in classrooms is a matter that must be carefully considered in terms of realizing this action without difficulty, tirelessly and efficiently. The ability to get the desired outcomes from pre-school education depends largely on the conditions that are provided physically to the institutions as well as to the programs, staff, methods and techniques. The physical components that provide the positive psychological effect that the space leaves on the student can be determined on the basis of the perception. Classroom and out-of-the-box physical environment designs affect both child psychology and educational quality. For this reason, in pre-school institutions, each department's colour and lighting systems will enhance the quality of education that children receive while positively reflecting on child behaviour. With this study, it is aimed to draw attention to this issue by mentioning the colour and lighting qualities that should be in educational environments and other media in pre-school education institutions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Anaokulları sınıf mekanlarında rengin çocuk psikolojisine etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of colours on children psychology in pre-school classrooms | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-23 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10208908 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520300 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | İç Mimari Tasarım Bilim Dalı |