Show simple item record

dc.contributor.advisorCilacı Tombuş, Ayşe
dc.contributor.authorAlbayrak, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-08T09:04:33Z
dc.date.available2021-05-08T09:04:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/662195
dc.description.abstractTeknolojik anlamda değişimin etkilerinin en belirgin hissedildiği sektörlerin başında Bankacılık sektörü gelmektedir. Bu gelişmeler ile hizmet maliyetlerinde düşüş, müşterilere ulaşım ağının hızlanması ve yine şube ağının yaygın olmadığı noktalarda da satış ve müşteri kazanımı sağlanması amaçlanmaktadır. Telefon Bankacılıkları, Çağrı Merkezleri, Kiosklar, Mobil ve İnternet Bankacılığı gibi Dijital Kanallar ve ATM'ler ile müşterilerin şube dışında da bankacılık ürünlerine erişim sağlamaları ve çok daha az maliyetler ile satış/hizmet kanalları artırımı mümkün olmuştur. Tüm bu Dijital Kanallar içerisinde nakit işlem yapılmasını sağlayan tek kanal olan ATM'lerin doğru noktalara konulması da maliyet ve müşteri erişimi anlamında oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışmanın temel amacı ATM kurulumlarında gerçekleşecek işlem adetlerini çoklu regresyon ve ver madenciliği teknikleriyle tahminlemektir.. ATM; 2. Dijital Kanallar; 3. Erişilebilirlik; 4. Point Of Interest; 5. Isı Haritası; 6. Tahminleme; 7. Çoklu regresyon; 8. Veri madenciliği
dc.description.abstractBanking is one of the sectors in which the effects of technological changes are mostly noticed. Decrement in the service cost, the acceleration of the network to the customers, providing new sales and customer acquisition, in points where the branch network is not common, are the main targets of these progress. Digital Channels such as ATM, Call Center, Telephone Banking, Kiosk, Mobile and Internet Banking provided access of customers to banking products outside the branch and helped increment in sales and service channels with less costs. Installing the ATMs to the right and effective points, which are the only channel providing cash transactions among these Digital Channels, is the key point in terms of cost decrease and customer access.The main purpose of this study is to forecast the number of ATM transactions by using the multi regression and data mining techniques.Keywords: 1. ATM; 2. Digital Channels; 3. Accessibility; 4. Point Of Interest; 5. Heat Map; 6. Forecast 7. Multi Regression 8.Data Miningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleATM yer seçiminde başlıca veri madenciliği teknikleri ile tahminleme
dc.title.alternativeMethods for ATM installation estimation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-21
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10248163
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid611169
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess