Show simple item record

dc.contributor.advisorKaravelioğlu, Mihri Barış
dc.contributor.authorÖzavci, Ramazan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:02:55Z
dc.date.available2021-05-08T09:02:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/661751
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, farklı rekreatif etkinlikleri tercih eden üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve yaşam doyumlarının incelenmesidir.Araştırmaya spor bilimleri fakültelerinde okuyan 562 kadın ve 1169 erkek olmak üzere toplam 1731 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır.Öğrencilerin rekreatif tercihlerini ve sosyo demografik bilgilerini belirlemek üzere bir bilgi formu oluşturulmuştur. Yaşam doyumunu ölçmek için, Diener, Emmons, Larsen ve Griffin (1985) tarafından geliştirilen ve Dağlı ile Baysal (2016) 'ın Türkçeye uyarladığı yaşam doyumu ölçeği (YDÖ), iletişim becerilerini ölçmek için ise, Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen iletişim becerileri ölçeği (İBÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizine yönelik olarak SPSS 23 paket programından faydalanılmıştır. Rekreatif tercihlere ve sosyo demografik bilgilere yönelik betimsel analizler uygulanmıştır. Rekreatif tercihler kümeleme analiziyle gruplanmış ve yaşam doyumu ile iletişim becerileri karşılaştırılması için t testi ve Anova testi uygulanmıştır. Yaşam doyumu ve iletişim becerileri arasındaki ilişki pearson korelasyon analizi ile incelenmiştir.Tercih edilen rekreatif etkinlik türü ile iletişim becerileri karşılaştırmasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar bulunmuştur (Tablo: 3.6). Yaşam Doyumu ile tercih edilen etkinlik türü karşılaştırmasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Öğrencilerin yaşam doyumu ve iletişim becerileri alt boyutları incelendiğinde istatistiksel açıdan anlamlı ilişki tespit edilmiştir. En yüksek ilişki ise, `Kendini İfade Etme` boyutundadır (r=.232, p<0.05).Sonuç olarak, iletişim becerileri ile rekreatif tercihler arasında yapılan incelemede, sosyal etkinlikleri tercih edenlerin iletişim becerilerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Cinsiyete göre incelendiğinde bu durum Etkin dinleme & sözel olmayan iletişim alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bulunmuş ve kadınların erkeklere oranla daha yüksek puan aldıkları görülmüştür. Yaşam doyumu karşılaştırmasında ise, farklı rekreatif tercihler arasında sportif etkinliklerin en yüksek puan aldığı görülmüş ve sportif etkinlikleri tercih edenlerin yaşam doyumlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate communication skills and life satisfaction of university students who prefer different recreational activities.A total of 1731 students, including 562 women and 1169 boys, participated in the study as volunteers.An information form has been created to determine the students' recreational preferences and socio-demographic information. In order to measure life satisfaction, the life satisfaction scale developed by Diener, Emmons, Larsen and Griffin (1985) and adapted to Turkish by Dağlı and Baysal (2016), and the communication developed by Owen and Bugay (2014) to measure communication skills. skills scale was used. SPSS 23 package program was used to analyze the data obtained. Descriptive analyzes were applied to the descriptive preferences and socio demographic information. Recreational preferences were grouped by clustering analysis and t test and Anova test were applied to compare life satisfaction and communication skills. The relationship between life satisfaction and communication skills was investigated by pearson correlation analysis.A statistically significant difference was found in the comparison of the preferred recreational activity type and communication skills (Table: 3.6). There was a statistically significant difference in terms of Life Satisfaction with the type of activity preferred (p <0.05). When the students' life satisfaction and communication skills sub-dimensions were examined, a statistically significant relationship was found. The highest relationship was 2 Expressing Yourself adır (r = .232, p <0.05).As a result, it was found that communication skills were higher among students who prefer social activities. When examined according to gender, this situation was found to be statistically significant in the Active Listening and Nonverbal Communication sub-dimension and it was observed that women got higher scores than men. In life satisfaction comparison, it was seen that sportive activities got the highest score among different recreational choices and life satisfaction of those who preferred sport activities were found to be higher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFarklı rekreatif etkinlikleri tercih eden üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeCommunication skills and life satisfaction of university students that choose different recreational activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-09
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmRecreational activities
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.identifier.yokid10172001
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536645
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess