20. yüzyıl resim sanatında eklektik eğilimler
dc.contributor.advisor | Avşar Karabaş, Pelin | |
dc.contributor.author | Yiğit, Burak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:02:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:02:47Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/661691 | |
dc.description.abstract | 19. yüzyıl sonundaki modern sanat hareketleri sanatta bireyselliği öne çıkarmıştır. Özgürlüğünü kazanan modern sanatçı resimlerinde kendi seçimleri doğrultusunda hareket etmeye başlamıştır. Sanayileşme ve kente göç sonrası kent yaşamındaki değişimlerle birlikte farklı kültürlerden etkilenen sanatçılar, başka kültürlere ait öğeleri ve sanat dışı malzemeleri kolaj, asamblaj ve fotomontaj gibi tekniklerle resimlerinde kullanmışlardır. 20. yüzyıl başındaki eklektik eğilimler, 1950'li yıllarda İkinci Dünya Savaşı sonrası popüler ve tüketim kültürünün de etkisiyle hızla artarak devam etmiştir. Popüler kültürden beslenen Pop Art sanatçıları reklam estetiği, popüler ikonlar ve tüketim nesneleri içinden seçtikleri unsurları resimlerinde farklı biçimlerde kullanmışlardır. Pop art sanatçılarının, afiş görsellerinden seçilen kesitleri yeniden üretmesi, nesneleri resim yüzeyinde farklı malzemelerle birleştirmesi ve tüketim nesneleri görsellerinin çeşitli biçimlerden montajlanması resim sanatına farklı anlatım biçimleri kazandırmıştır. 1970'li yıllarda modern sonrası olarak nitelendirilen postmodern dönemde kavramsal sanatın ortaya çıkardığı etkiler resim sanatını çeşitli boyutlarda değiştirmiştir. Temel unsuru eklektisizm olan postmodern dönemde sanat anlayışı ironik ve çoğulcu bir anlatım üzerine kurulmuştur. Geçmişin çeşitli sanatsal öğelerini sahiplenen ve yeniden yorumlayan sanatçılar resimlerinde farklı kaynaklardan aldıkları görselleri ve diğer unsurları bir arada kullanmışlardır. Görüntüleri üst üste bindirerek, yan yana resmederek kolaj görünümlü resimler yapan sanatçılar sık sık fotoğrafik öğelerden ve boyanın plastik yapısından da yararlanmışlardır. 20. yüzyılın başlangıcından itibaren etkili olan eklektik anlayış günümüzde de resim sanatını çoğulcu, farklı disiplinlerle etkileşime açık bir hale büründürerek etkisini sürdürmektedir. | |
dc.description.abstract | The modern art movements at the end of the 19th century have brought forth individuality in art. The modern artist who gained his freedom started to act in his own choice in his paintings. With the changes in urban life after industrialization and migration to the city, artists affected by different cultures used elements of other cultures and non-art materials in their paintings with techniques such as collage, assembly and photomontage. Eclectic trends at the beginning of the 20th century continued rapidly with the influence of popular and consumer culture in the 1950s after the Second World War. Pop art artists, fed from popular culture, have used the elements of their choice in different ways in their paintings through their advertising aesthetics, popular icons and consumption objects. Re-production of the sections selected from the banner visuals of pop art artists, combining the objects with different materials on the surface of the painting, and assembly of the consumer objects visuals from various forms have brought different forms of expression to the art of painting. The effects of conceptual art in postmodern period, which was described as postmodern in the 1970s, changed painting art in various dimensions. The basic element of eclecticism, postmodern period, art understanding is based on an ironic and pluralistic expression. Artists who had and re-interpreted various artistic elements of the past used the visuals and other elements they received from different sources in their paintings together. The artists who made collage-looking pictures by overlapping the images and painting side by side have often benefited from photographic elements and the plastic structure of the painting. Eclectic understanding, which has been effective since the beginning of the 20th century, continues its effect by making painting art open to pluralistic interaction with different disciplines. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 20. yüzyıl resim sanatında eklektik eğilimler | |
dc.title.alternative | Eclectic tendencies in 20 th century painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Postmodern art | |
dc.subject.ytm | Eclecticticism | |
dc.subject.ytm | Eclectic art | |
dc.subject.ytm | Pop-art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 10140048 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 605552 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |